Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ønsker å bli jordmor, veien er fortsatt lang. først må jeg gå sykepleien, og så jobbe, og så søke på jordmor. er det noe spesielt snitt for å komme inn på JM?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Det kommer nok ikke til å skje med deg dessverre.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Joda, det kan hun. Det er ikke vanskelig om du bare vil, HI. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Du er nok for dum, serru.-p Sykepleien er a piece of cake å komme seg gjennom. Lettere enn gymnaset. Det er vanskelig å komme inn på jm studiet pga få plasser, men ikke vanskelig å gjennomføre.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Jeg syns sykepleien virker vanskelig jeg. hehe. Men er det samme opplegge for å komme inn på JM som for ¨å komme inn på sykepleien? Er det om og gjøre å ha best snitt fra sykepleien? Teller de åra man jobber noe?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Tusen takk. Det er jo en lang vei, og mye jeg får prøvd ut på veien. så kanskje jeg ombestemmer meg innen den tid;)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Sykepleien er IKKE lettere enn gymnaset. Det er enormt mye du skal igjennom for å bestå sykepleien, både i teori og i praksis. Hilsen sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Det er ganske vanskelig å komme inn på jordmorstudiet, men ikke umulig.. Lykket til, det klarer du:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Har nå tatt sykepleierstudiet selv, og synes det er lettere enn gymnaset. Valgte å ta noe annet etterpå. Ble for lite utfordrende for meg. Man kan sove seg gjennom sykepleierstudiet, og fortsatt bestå. Ble litt skuffet over hvor lett det var.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Hehehe, HVILKEN skole gikk du på, og NÅR ble du uteksaminert, må jeg spørre da? Nå snakker du med en som tok sykepleien i voksen alder, og før den tid har tatt bade bachelor i sosiologi, og diverse økonomiske fag... Tror nok du kan klare jordmorstudiet, men det kan nok hende du må jobbe litt mer enn minimumskravet etter endt utdanning! :-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 Bacherlor i sosiologi, og en årsenhet i makro og en årsenhet i mikroøkonomi, for å være heeeelt nøyaktig... :-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 Sosiologi er også et skikkelig lettvekterstudium da;) Det er jo viden kjent for nettopp det. Før i tiden var det jo det folk tok ved siden av for å få nok poeng osv. Kjenner mange som i gamle dager tok grunnfag og mellomfag sosiologi ved siden av andre fulle studier + 50% jobb osv., var liksom ikke store energien de trengte å legge ned i sosiologien for å si det sånn;-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Så heldig du er du som syns sykepleien var så lett.. Ha litt forståelse for at andre kanskje ikke syns det. (ydmyk bør slås opp i ordboken)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #15 Skrevet 29. desember 2008 Jeg svarer på egne vegne, men jo, jeg synes faktisk det var kjempeenkelt. Om man synes det var vanskelig å komme gjennom sykepleien, da sliter man litt, spør du meg...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 Flott da at sykepleien er vanskeligere å komme gjennom en sosiologi! Sykepleien er ikke lenger et lettvektsstudium man kan surfe seg igennom, ingen får autorisasjon for å sitte på café og drikke kaffe latte. Sykepleiere gjør mye mer en rompevask, for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 Til NN 00.09 Hvorfor sliter man?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #18 Skrevet 29. desember 2008 Da tror jeg man er relativt "enkel" for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #21 Skrevet 29. desember 2008 Kan du da svare meg på HVILKEN skole du gikk på, og NÅR du ble uteksaminert? Kan du, innen det er gått tre min. svare meg på hvilket legemiddel enalaprim er, og hvorfor dette er spesielt gunstig for pasienter med nyresvikt? Kan du fortelle meg hvilke observasjoner som er viktige ved hjertesvikt, og hvilker lyder du skal lytte etter for å komme et lungeødem i forkjøpet? Samtidig vil jeg vite hvilken arterie det er mest vanlig å legge inn en CVK, og hvilken du kan bruke som et alternativ. Hva er viktige observasjoner etter at du har lagt inn en venflon, og hvor lenge kan den sitte i? Hva er aseptisk teknikk og antiseptisk metode? Dette BØR du kunne svare på rimelig kjapt og greit, og med egne ord, alt annet vil jeg tolke som en som bare driver kødd, eller VILL googling (noe som forøvrig er dårlig forskningsteknikk...)!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #22 Skrevet 29. desember 2008 Hvorfor i all verden skal jeg gidde å bruke tiden min på det?!?!?!? I moved on. Sykepleien var ikke noe for meg. Ingen utfordringer, man er bare legens løpejente. Hyggelig at du liker det, men du får ikke overbevist noen om at sykepleierstudiet er et komplisert teoretisk studium. Man er der på legens nåde, og utfører ordre. Tar ikke selvstendige medisinske beslutninger osv. Det var derfor det ikke var noe for meg. Jeg liker å bruke hodet litt mer, og jeg liker å ta selvstendige beslutninger. Jeg gikk forresten i Molde. Uteksaminert våren 2002.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #23 Skrevet 29. desember 2008 Jeg tror det er verre å ikke ha evnen til å være ydmyk enn å slite litt med teorien. Til slutt sitter teorien også
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #24 Skrevet 29. desember 2008 PS. En sykepleier kan jo ikke sette et CVK uansett. Det er legen som skriver ut medisiner osv. Det der er ikke noe en sykepleier trenger å vite en gang. Alt det der er legens beslutninger. Sorry bare måtte blande meg litt..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #25 Skrevet 29. desember 2008 Da var ikke du på rett sted, og ble nok ikke betrodd de store oppgavene... Sykepleiere tar medesinke besluttninger hver dag, hele tiden, og det er stort sett på grunnlag av våre observasjoner legene tar sine besluttninger. Jeg rekner med du har sittet på previsitt med legene og diskutert pasientene? Hadde ikke du noe du skulle ha sagt da? I så fall var du en dårlig representant for dine pasienter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå