Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Jeg og BF bor i forskjellige byer, han har vært å besøkt meg og gutten et par ganger i sommer/høst.. Siden vi aldri har bodd sammen blir d jo automatisk farskapssak, så jeg var på møte med NAV i slutten av juli, rett etter at gutten var født, og fylte ut et skjema med opplysninger om meg og BF, at jeg var sikker på d var han osv.. Ringte til NAV for noen uker siden, og på dataen deres står det ikke noe om saken etter at BF har fått innkallelse til møte og må ta kontakt m dem osv, han svarte ikke på dette og fikk purring. Det er d siste som står. Men BF sier han har snakka m de på tlf og bedt om DNA test. Han har oppført seg helt idiotisk de siste mnd så har ikke kontakt m han nå. Eneste han sa var at NAV sku sende en pakke t han i posten (virka som han trodde han fikk ta denne testen hjemme..hahaha) Men når jeg ringer NAV å spør hva jeg må gjøre nå for jeg hundre forskjellige svar, og d er ingen som vet hva jeg må gjøre for å få tatt denne jævla testen.. En sa jeg kunne ringe sorenskriveren for å få litt fortgang i ting, men jeg må vel gjennom en del ting før jeg går så langt?! Noen som vet hva jeg må gjøre for at noe skal skje???
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Jeg gikk til NAV og sa det som det var at jeg og BF hadde store kommunikasjonsproblemer, og han ville ikke erkjenne seg noe som helst, så da ønsket jeg en DNA-test for vår alles skyld slik at vi fikk det rette ned på papiret. Fra jeg var på NAV og fortalte dette, tok det 2 uker, så fikk jeg innkalling til blodprøve (med frist på 3 uker fra mottatt brev). Tok blodprøve hos fastlegen min, og hadde med meg skjema fra NAV, pluss legitimasjon på meg selv. Blodprøve ble tatt av meg og barnet, og BF hadde vært der innen tidsfrist hvertfall (kommer han ikke, blir han regelrett henta av politiet for å ta testen). Fikk skriftlig svar i posten ca 3 uker etter det igjen, og etter dette tok NAV seg av saken og forholdene i vårt tilfelle. Alt går sin rette gang, og det er hverken problemer eller oppstyr i etterkant :-) Fra jeg var hos NAV første gang, og fram til jeg satt med DNA-svarene i hånda, tok det totalt nesten 3 mnd :-) (hun på NAV sa at i enkelte tilfeller kunne det ta opptil både 1 og 2 år dersom det er mye problemer, og NAV bruker lang tid på saksbehandlingen. Men hun purra vel en 2-3 ganger på saken min, så kanskje derfor det gikk såpass fort..) Håper det ordner seg! Og nei: NAV sender ikke tester i posten, så der får han tro omigjen. Det han får er et skjema han må bringe med seg til fastlege (eller hvilken som helst lege han velger), og legitimasjon ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Har du oppført ham som far, så skal nav ta DNA-test om han nekter/lar være å skrive under. Du får purre på nav:) Ikke spør hva som skjer i saken, bare si at de må få tatt testen på den du har oppført som far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå