Gå til innhold

Sjømenn og pappapermisjon....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappapermisjonen er som kjent 6 veker,..

Samboer jobber 1:1 system,dvs 4 veke ute på båten og 4 veker hjemme,.Han trur han muligens berre kan ta ut halvparten av dei 6 veken,fordi han meine han ikkje opparbeider seg fridagar når han er i permisjon..

Men eg meiner pappa permisjon ikkje skal gåutover evt fridagar han opparbeider seg når han er ombord på båten...

Nåken som forstår nåke av dette og kanskje har peiling??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikker på hvordan det fungerer, men permisjonen burde jo ikke gå ut over fridagene.

Min mann var sjømann da eldstemann ble født, og vi søkte om å få hans permisjonstid overført til meg siden han likevel ville få mye tid hjemme med den lille i friukene sine.

Skrevet

jeg vet ikke hvordn reglene er på det. men min samboer jobber 5-5 og han hadde da de 5 friukene,så hjemme de 5 han skulle jobbet, og så de neste 5 friukene før han da reiste ut igjen

Skrevet

mannen min jobber 4+2 og hadde visst bare krav på en uke betalt...

Skrevet

Er jo eigentlig merkelig om permisjonen skal gå utover opparbeiding av fridagane...Så for meg at han hvertfall sku få 4 veker heime(etter vanlig turnus)4 veke permisjon(når han sku ha vore ute) og så 4 veke heime(etter dei 4 vekene han sku ha vore ute,men tar permisjon)Altså 12 veke i alt heima i slengen...uten at da sku gå utover nåke fridag opparbeiding...

Skrevet

Er ikke kjent med ordningen for sjømenn men mannen her jobber i nordsjøen, 2 uker ute/4 hjemme. Han får heller ikke tatt ut 6 uker i slengen men benytter seg av friukene for permisjon. Da får han betalt ekstra av NAV i 4 friuker + 2 uker neste turnus. Var slik det fungerte sist i 2006 og fikk svar om det samme i år.

Skrevet

arb.giver må vel ha da opplyst ein plass....er kje første gang nåken so blir pappa der,så.....får jo kje tatt 6 veker i slengen,men hadde håpt han hvertfall sku få 4,og då ta dei mellom 2 friperioder....

Skrevet

Desverre ikke alltid ting funker slik vi ønsker ;) På sånne arbeidsplasser er de jo avhengige at noen klarer å tre inn de ukene noen er borte og det er ikke alltid mulig, har jeg forstått. Det er jo kun et visst antall timer de har lov å jobbe ila en turnus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...