Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Jeg og BF bor i forskjellige byer, han har vært å besøkt meg og gutten et par ganger i sommer/høst.. Siden vi aldri har bodd sammen blir d jo automatisk farskapssak, så jeg var på møte med NAV i slutten av juli, rett etter at gutten var født, og fylte ut et skjema med opplysninger om meg og BF, at jeg var sikker på d var han osv.. Ringte til NAV for noen uker siden, og på dataen deres står det ikke noe om saken etter at BF har fått innkallelse til møte og må ta kontakt m dem osv, han svarte ikke på dette og fikk purring. Det er d siste som står. Men BF sier han har snakka m de på tlf og bedt om DNA test. Han har oppført seg helt idiotisk de siste mnd så har ikke kontakt m han nå. Eneste han sa var at NAV sku sende en pakke t han i posten (virka som han trodde han fikk ta denne testen hjemme..hahaha) Men når jeg ringer NAV å spør hva jeg må gjøre nå for jeg hundre forskjellige svar, og d er ingen som vet hva jeg må gjøre for å få tatt denne jævla testen.. En sa jeg kunne ringe sorenskriveren for å få litt fortgang i ting, men jeg må vel gjennom en del ting før jeg går så langt?! Noen som vet hva jeg må gjøre for at noe skal skje???
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Ring nav og spør hva du skal gjøre. Be om å få snakke med trygdesjefen. Da er du igang. Masse lykke til! Har selv vært igjennom samme mølle, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Ring NAV du, og be om å få klarhet i hva som skjer. Det jeg TROR skjer (vi har vært igjennom mølla..), er at siden barnefaren har bedt om dna-test, så vil du få et brev om dette i posten med et krav om at du og barnet må gå å ta en blodprøve. Dette skjer for mor hos fastlegen, og for barnet på sykehus eller legekontor som har kompetanse til å ta blodprøver av små. Far på sin side må gjøre det samme hos sin fastlege. De purrer opp hvis han ikke gjør dette, og vil til syvende og sist rekvirere politibil for å hente han... Noe pakke fra NAV får han IKKE. Han har nok googlet farskapstest for mange ganger... En dna-analyse gjennom nav skjer via rettsmedisinsk institutt. Det tar ikke så fryktelig lang tid når prøvene først er tatt. Lykke til uansett :-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Har ringt NAV hundre ganger, to forskjellige fylker, men ingen som vet åssn jeg ska gå frem.. Problemet er jo at de ikke har "registrert" at han har bedt om dna test..
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Om det er så at han roter mye er det jo et spm om han faktisk har bedt om test også da.. Han får uansett papirer i posten hvor han blir bedt om å møte på et nav kontor for å erkjenne farskapet ( skrive under mens noen der ser på samt legitimere seg). Dersom han ikke gjør dette innen en viss frist og etter purring vil det bli sendt varsel om DNA test. Han vil da måtte møte på legekontor ( igjen med legitimasjon ) for å ta blodprøve, ordner han ikke dette innen fristen i det brevet vil han som beskrevet over bli hentet av politiet for tvangstaking av blodprøve. Nav ordner alt dette etterhvert, det kan ta noe tid, men du kan ev ringe og purre på farskapssaken( spørre om fremdrift, hvorvidt han har krevd test eller ikke er ikke så farlig, det blir det etterhvert uansett dersom han ikke skriver under frivillig). Har du søkt bidrag ? bidragsforskudd ? bruk dette som "purre"grunn, er han eneste mulige far får han jo bidragsgjeld som følge av tregheten her.. Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 Da ville jeg bare gitt beskjed til Nav om at far ønsker dna-test... Det offentlige har tatt på seg ansvaret for å få fastsatt farskapet, så de vil gjøre det de kan for å få tak i han. Det han sa om at han venter på en eske fra Nav tyder jo på at han fantaserer litt... Bidragsforskudd må du bare søke om med engang.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 Ja vet, stoler egentlig ikke helt på at han har gjort d..men han har jo nekta å skrive under da.. Disse brevene har han fått.. Når jeg ringer NAV å spør om fremdrift osv, så sier de bare at d ikke har skjedd noe og skylder på at d er pga at han bor i annet fylke-dermed annet NAVkontor (og omvendt hvis jeg ringer dem) Søkt forskudd ja.. nesten så jeg håper d tar tid nå så han får en helvetes gjeld!! Men da går d automatisk altså? ikke noe skjema (d finnes jo for alt muuulig) jeg må sende inn for at testen ska skje?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 Nei, ikke noe annet skjema. Ikke annet enn det hvor jeg skrev at jeg var sikker på at han var barnefaren. Det var på det skjemaet jeg skrev at han ønsket dnatesting. Så gikk det slag i slag for oss. Får håpe det går i orden snart for dere. Det var utrolig deilig å få det svaret i posten :-). Selv om jeg aldri var i tvil, så blir man jo litt paranoid av sånt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå