Gjest Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Hva er "vanlig" liksom? Vi er midt i bleieslutt nå, og jeg håper så veldig at hun skal klare det, men er litt usikker siden hun jo er så liten! (jaja, og veldig stor samtidig:p) Dette er helt etter eget ønske, hun vil ikke ha på bleie, og vi har hatt ett lite uhell om dagen siden hun sluttet 1 juledag. Noen gode tips på veien?!
Gjest Siklerotte Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 I sommer, da hun fylte to år. Det gikk egentlig veldig greit - hun hadde vært bevisst på det og ville det selv lenge. Brukte belønningssystem - det vil si at hun fikk klistremerker når hun klarte det egentlig, og det funket ypperlig her. Så fikk hun klistre de opp på en plakat - og synes det var veldig ålreit. Eller at hun bare fikk velge hva hun ville ha på seg den dagen også - inngikk kompromiss på en måte. Holdt på en stund før sommeren med det - typ en måned kanskje, også var det gjort og har gått helt supert siden det. Lykke til;)
Vinden blåser Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 her var gutten 3 år... veldig greit å gjøre det på sommeren når det er mindre klær på syntes nå jeg
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Et uhell om dagen må man nok regne med i starten. Bare det er jo kjempebra!! Vi hadde også et uhell ca om dagen en liten stund, men så sluttet det helt. Det er helt normalt sa de i bhg også. Han har aldri uhell lenger nå, og det er flere mnd. siden sist. Sluttet før sommeren. Så flink jenta di er da!! Deilig når de slutter med bleiene altså!!
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Tusen takk for svar:) Synes jo selv hun er flinkest i verden! Seff:p Belønning ja, burde jeg det? Det går jo veldiig bra uten også, men vi var enige om at dersom dette var det hun ville skulle vi dra og kjøpe splitter nye truser om hun klarte seg til butikkene åpnet igjen:) Så bør jeg har et belønningssystem klart?!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Han sluttet i sommer .. Da var han 2.5 år.. Hadde han ikke vært klar da hadde jeg nok ventet til neste sommer.. men deilig og bli ferdig med bleien.. =)
Tøysetipp Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Hun sluttet da hun var 2 år med dagbleie og 4 år med nattbleie.. Ikke hatt noen uhell, men det er nok heller vanlig at det blir noen uhell underveis:-)
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 3 år. Sluttet nå i sommer. Han var kjempeflink. Sluttet på dagen, med bare et par uhell.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Her er vi nesten ferdige. Han bæsjer på potta. Når han klarer å gå alene tar vi nok av bleia på dagen oftere og viser at når han må på do må han sette seg på potta sjøl. Han er 17mnd.
Pysa Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Her sluttet begge i sommer, gutten på knapt fire og jenta på knapt to. Greit å ta dem samtidig ;-)
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 Pysa, hehe, det hadde vært noe her også men jeg tror lillesøster må lære å sitte først;) Kult å ta begge samtidig:)
Chris&Alex♂♂ Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 det er vel veldig forskjellig. min gutt var 2,5 år.
Pysa Skrevet 29. desember 2008 #13 Skrevet 29. desember 2008 Hehehe, skjønner det. Alternativet er jo å la eldste bruke bleie veeeldig lenge, da ;-) Vaskemaskinen min døde midt i den verste avvenningsperioden, du kan tro det var kult!
Raych Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Eldstejenta var 2.5 og da sluttet hun på timen:) Ville ikke ha på seg bleie lenger, og det var det. Har hatt 2 uhell på de 2 årene som er gått etter det.
mai mammaen til to Skrevet 29. desember 2008 #15 Skrevet 29. desember 2008 hun var to år og to mnd. sluttet i sommer. hun valgte det selv også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå