Gå til innhold

Hva heter den beste boken du har lest?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hviken terningkast vil du gi den?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den heter "Legen" av Noah Gordon, handler om en gutt i England på 1100-tallet som blir lege når han etterhvert blir stor, og reiser til midtøsten for å lære seg legekunsten. Fantastisk bok, men dessverre vanskelig å få tak i! Alle biblioteker har den, men jeg har ikke funnet den til salgs noe sted.

Terningkast? Det sier seg selv: 7!

Skrevet

Den beste boken jeg kommer på nå er:

Den trettende fortelling av Diane Setterfield

Utrolig spennende bok! Terningkast 6:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Gulldronning, perledronning

av Margaret Skjelbred er en bok som jeg aldri kommer til å glemme.

• 3 uker senere...
Skrevet

Det finnes så mange fine bøker. Jeg er spesielt glad i Alexandre Dumas og greven av Monte Christo. Terning 6. Så liker jeg Jo Nesbø og Harry Hole bøkene. Terning 4. Så liker jeg Vinden skygge ( Carlos Ruiz Zafron eller noe..) . Husker ikke forfatteren. Terningkast 4.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er så enig. Det var en vond bok, men også veldig fin!

Skrevet

Så rart....skulle akkurat til å skrive om samme bok ;-)

Skrevet

mente "Den trettende fortellingen"

Skrevet

Jeg er en stoooor fan av Andre Bjerke og elsker nesten alt han har skrevet, ellers leser jeg for tiden en bok som heter "Den blinde mannen i Sevilla" av Robert wilson.

Er snart ferdig og hittil en klar 6. Har mange andre 6ere også men kommer ikke på de nå, det er så utrolig mye bra bøker der ute!!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Ishmael av Daniel Quinn. terningkast 6 og et personlig paradigmeskifte på kjøpet

Skrevet

Tror jeg må si "100 års ensomhet" av Gabriel Garcia Marquez og terningkastet må bli 6.

Ellers står favorittene i kø..

• 1 måned senere...
Gjest lillemamsi
Skrevet

" Ikke uten min datter"

av Betty Mahmoody (om det var sånn det krives)

En sann historie, er også filmatisert.

En sekser fra meg !

• 2 uker senere...
Skrevet

Emily Brontë: Wuthering heights

Jan Kjærstad: Tegn til kjærlighet

Jan Wiese: Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede

Rohinton Mistry: Balansekunst

C.R. Zafon: Vindens skygge

Alle er HERLIGE bøker som har gitt meg mange gode timer... Flere av dem er lest flere ganger også:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har lest alle de samme bøkene som deg fab4 (utenom Wuthering heights) :) Veldig bra alle sammen ja!

Ellers må jeg nevne min absolutte favoritt; Erich Maria Remarque og "tre kamerarter"! En klar 6`er. Ellers så vil jeg aldri glemme "Sofies valg" av William Styrnton. Må nok få en 6`er den og.

Brennende Kyst- Wilbur Smith- 5

Mannen som elsket Yngve- Tore Renberg- 5

PS! I love you- Cecelia Ahern- 5

Tusen Strålende soler- Khaled Hosseini- 5

Trygve Gulbranssen sin triologi som begynner med " og bakom synger skogene" er fantastisk! Hadde aldri trodd at en gammel klassisker skulle treffe meg så bra. Må gi hele triologien en 6`er.

• 4 uker senere...
Skrevet

1984 (George Orwell) eller Ned med våpnene (hamingway) 6 på begge

Skrevet

Elsker denne boken jeg også!!

Likte også "Engler og demoner".

Skrevet

Vindens skygge er utrolig bra, jeg gir terningkast 5+.

• 1 måned senere...
Skrevet

Oi, det er mange å ta av, men vil spesielt fremheve

"The Poisonwood Bible" av Barbara Kingsolver. Fantastisk roman, bør leses på originalspråket engelsk.

Er også veldig begeistret for "White Oleander" Og "Paint it Black" av Janet Fitch. (vakkert og mørkt)

Og, ja! - The Line of Beauty av Alan Hollinghurst.

Virkelig toppkarakter for alle disse, bøker jeg kan lese flere ganger.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Det er jo saa mange!! Jeg elsker boeker..

Men liker isfolket serien kjempegodt! Lest den to ganger allerede ;-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg elsker å lese, er en skikkelig lesehest. De siste årene har det blitt mest krim/spenning, og da er Patricia Cornwell, John Sanford, Sue Grafton og Dick Francis favorittene. Alle bøkene deres er fantastiske.

Men for å svare på det du spør om her, så må jeg gå for en av de siste bøkene jeg har lest, i en annen sjanger. Da blir det "Den glemte hagen" av Kate Morton. Den får høyeste karakter. Historien var altoppslukende og boka var velskrevet.

Skrevet

jeg har lest maaange bøker, og jeg er ingen unge mamma, men må svare twilight-sagaen. Utrolig flaut, men jeg blir så glad av å lese den. Bra språk, den gjør meg glad, jeg vil lese den flere ganger+++ mer kan man ikke forlange av en bok:)

Skrevet

De tre bøkene til Cecilia Samartin!!! San Peregrino, Drømmehjerte og Salvadoreña...alle får 6'er av meg!! Men det er fordi de er sist lest....elsker aaalt for mange bøker og sliter med å finne en absolutt favoritt!!

• 7 måneder senere...
Skrevet

Susan Duncan "Salvation Creek"

Det er ihvertfall den boken som har gjort stoerst inntrykk paa meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...