Gå til innhold

Blir mobbet av de på skravle pga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ikke har hatt råd til å kjøpe bAKOVERVENDT BILSTOL .Ops caps lock.

Jeg arvet en bilstol som var forovervendt siden jeg ikke har råd til bakovervendt.

Der følte de selvfølgelig å harselere med meg pga dette.

Syntesd enkelte DUKKER på skravle at de bør tre ned fra kronestolen sin.

Fy skam dere bedrevitende....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slapp av... jeg kjøpte fremovervendt bilstol til rett over en tusenlapp da sønnen min var rundt året og var vokst ut av babystolen... det var det jeg hadde råd til, og den kan forandres og "utvides" til han ikke lenger trenger sete...

ærlig talt, jeg er en forsiktig sjåfør, har aldri hatt noen ulykke på åtte år med sertifikat, og jeg tror bilstolen er trygg nok om det skulle skje noe, hvis ikke hadde den ikke vært i salg...

men du, kan du ikke bare la være å utbrodere at du har arvet stol som ikke følger "dib-standard", så slipper du å føle deg mobbet....

Skrevet

Også flyr du inn her for å være anonym, mens alle vet hvem du er på skravle???

Buhu......

Skrevet

Herregud, du er dust!!!

Selvom du er en god sjåfør, betyr ikke at alle andre er det... Du kjører vel forbi mange eller har mange bak deg i løpet av en dag???

Skrevet

Jeg kunne selvfølgelig ha droppet å uttalt det, men trodde ikke det skulle være noe som ble brukt mot meg.

Takk for svar

Skrevet

Mener du virkelig at barnet ditt sitter usikret i en bil med forovervendt bilstol? Hvor er barnevernet, når vi trenger de.

Skrevet

Ikke bry deg du. Man kan ha forskjellig grunner tl å bruke forovervendt bilstol og så lenge de alle er godkjente så synes jeg ikke du skal bry deg. Noen kan heller ikke kjøpe brukt vogn på grunn av sikkerhet + ei heller bruke en madrass som er brukt før. Tror faktisk disse ikke har det helt godt med seg selv. Vi prøver alle å gjøre det beste for barna våre, men av og til går det galt.... enten vi liker det eller ei. Hvis de er så redde så må de slutte å kjøre bil i det hele tatt.

Skrevet

De vet ikke hvem jeg er siden trakaseringen ble så voldsomt at jeg måtte bytte nick.

Jeg fikk pm om hvor tragisk valg jeg hadde tatt osc, det var ikke noe gøy.

Skrevet

MAN KAN LEIE SIKKERT BARNESETE HOS DIV FORSIKRINGSSELSKAP!

Ingen unnskylding å ikke ha råd!

Sorry!!!

Skrevet

Jeg har bevisst byttet ut min bakovervendte bilstol til en forovervendt bilstol...

Ja har fått mye krittikk for det, men jeg er alene med barnet...og han har en tendens til å kaste opp når han sitter "feil-vei" og da holder jo jeg (som er alene i bilen) å kjøre av veien...instinktivt vil jo jeg hjelpe mitt barn... (ikke særlig trafikksikkert det heller)

Så snudde ungen, og han har sluttet å kaste opp, og jeg kjører mye mer stabilt... og hvis vi blir kjørt på bakfra er det best med setet forovervendt!

Bare kjør pent.... og tenk over at du ikke er den eneste sjaføren, og at du ikke kan påvirke andres kjøreferdigheter i trafikken...

(mye annet som også er farlig... trikk, barnet sitter ikke fast i det hele tatt, eller bus for den saks skyld) Nei ikke ha dårlig samvittighet du

Skrevet

Jeg har ikke råd til 500 kr i depositum og mnd beløp. Dessverre så er ikke alle velsignet med penger og hus.

Skrevet

Det er ikke jeg heller, men sikkerheten til ungen min tar jeg seriøst!

Og hvorfor drar du dette inn hit på anonymsiden og får enda mer pepper? Vondt for det eller??

Skrevet

Her kan jeg være anonym og annser det du holder på med som hets.

Så du mener jeg ikke lar min unge gå foran med sikkerheten? Skal jeg begynne å selge kroppen min da eller?

Skrevet

Tror ikke jeg ville brydd meg så mye om hva en gjeng skravlekjærringer mente om meg. Jeg ville heller ikke brydd meg om hva anonyme husmødre syntes. Get a life. Jeg skal snart får et selv også, dette er jo det samme oppatt og oppatt. Jeg gir vel en god dag i hvordan sete du har til ditt barn. Har nok med å konse om mitt eget barn jeg.

Skrevet

Har du ikke råd til et billig brukt ett på Finn.no heller?

Er kjempe mange som selger greie seter der.

Å kjefte deg huden full funker vel ikke, men å gi deg gode, velmenende råd kanskje? :))

Skrevet

Hvorfor i ALLE DAGER komme inn her å reklamere for at du blei mobba på skravle?? Kanke klage over "hetsen" du får her over - du legger kraftig opp til d selv!!

Skrevet

JEg har hatt babysete, og så har jeg hatt forovervendt sete til begge barna. Jammen ser det ut til at de vokser opp, begge to;) Det er helt tullete, det med hysteriet rundt dette. Og ikke er det forbudt heller, å ha barna forovervendt.

Yngste sitter nå bare på pute, for størrelsen(ikke alderen) tilsier at det er best.

Skjønner deg godt, HI. Jeg er alene, også.

Skrevet

Vi valgte også forovervendt bilsetet til stebarnet mitt, da vi fikk låne et av søstra mi (istedet for å kjøpe et svindyrt sete pga et helgebarn). Vi kjører såpass lite bil at det blir rett og slett ikke prioritert.

Skrevet

Jeg ville heller brydd meg om hva trygg trafikk sier!

Det er forresten sikrere å ha barnet bakoverdendt i forsetet, enn forovervendt i baksetet.

En her kommer med det at får man en bil i rompa, så er det tryggest med forovervendt. Ja, det er det.

Men det er ikke snakk om de samme type skadene, bilene har ikke samme farten som i en front kollisjon. Så i en fronkollisjon vil barnet kunne bli mye mer og hardere skadet enn om man blir påkjørt bakfra og barnet sitter bakovervendt.. Så uansett hvor mye du vrenger og vrir på det så er det tryggest bakovervendt.

Helt greit at det er forskjellige grunner til hvorfor folk gjør som de gjør. Men HVORFOR trenger dere å diskutere på hva som er sikrest når det er bevist gang på gang? Da lukter det litt dårlig samvittighet.

Skrevet

Men ting kan skje selvom du bare kjører 1 gang i året....

Er en billig forsikring å ha barnet bakovervendt, hysteriskt er det ikke.

Nå har ikke jeg hatt mine bakovevendt i mer enn 2 år+ noen mnd'er.

Pga bilsyke.

Håper yngste kan sitte lengre, men minimum for min del er 2 år hvertfall.

(det jeg fikk anbefalt var minimum da jeg kjøpte bilsete nr 2 til eldste for noen år siden)

Skrevet

"JEg har hatt babysete, og så har jeg hatt forovervendt sete til begge barna. Jammen ser det ut til at de vokser opp, begge to;) "

Den unnskyldningen der er så dårlig den at jeg skjønner ikke at noen kan skrive den engang!

Helt greit at folk velger forskjellig.. Ja, forovervent er jo lov.. Hvis ikke hadde de ikke vært i salg osv.

Det er vel en grunn til at de fleste anbefaler bakover i mange år? Det er vel en grunn til at trygg trafikk går så sterkt ut med dette?

Noen ganger lønner det seg å høre på ekspertene, ikke butikkene.

Skrevet

Jeg mistenker at dette er et innlegg til provokasjon, men når det er sagt skjønner jeg godt folk som vil ha forovervendt sete fordi ungene blir kvalme. Jeg var selv veldig mye kvalm i bil som barn det gjorde f.eks. at bilferier ble et mareritt uten like.

Skrevet

Me 2! Alltid bilsyk fra jeg var bitteliten, begynte når jeg var 6 mnd'er sa mamma ://

Kjørte i 15 min, da begynte jeg å bli kvalm.

Når vi skulle på bilferier til Nord (fra bergen) tok jeg fly alene :))

De gangene jeg ble med på kjøreturen oppover lå spyposer, tørkeruller og håndklær klart. Usjh det var fælt.

Heldigvis har ikke gutta mine blitt bilsyke før dem var over 2 år.

Og fremovervendt går det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...