Gjest Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 "Hvis det er flere dager til ikm er det ikke så rart om CB digital er negativ. Den er mindre fintfølende, for den har ikke den samme muligheten til å gi svakt positiv. Jeg har alltid opplevd at Digitalen slår ut senere de andre, og jeg liker rett og slett ikke CB Digital i det hele tatt. Prøv igjen om noen dager, prøv f.eks å teste på nytt med Digital når du har IKM" Stemmer det da at cb ikke er så fintfølende? Har hørt dette flere ganger i dag.
ApriIbaby Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Den var i hvertfall positiv tidligere hos meg enn vanlig CB. Flere dager i mellom
Kondis som en murstein Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Jeg fikk positivt på CB når flere andre var negative... Dette var 3 dager før ikm! Lykke til )
Musemor med tre søte små Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Hei. Det er en oversikt på http://www.pernille.info/testsensitivitet.htm
Kamomille Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Samme er faring her. Digital viser enten gravid eller ikke gravid. Canlig CB viser jo svak positiv i tillegg - men den er jo da tilsvarenede mindre nøyaktig
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Det jeg har lest før er følgende: Billig strimler, Quik respons ol tester trenger et hcg-nivå på ca 25 for å slå ut, men de kan slå ut på lavere også. Dette gjelder alle tester, men de klarer aldri å få dem 100% make, derfor er 25 satt som tak, dette skal alle testene slå ut på, men en kan slå ut på f.eks 18, en annen på 23 osv, derfor kan en test bli negativ og en positiv fra samme pakke. Så har jeg hørt at vanlig CB trenger et nivå på ca 50 for å slå ut, mens digital og de som legene bruker trenger et niv på ca 100 for å slå ut (eller var det 75 (?)), derfor tar det lenger tid før de slår ut, men ca 2 uker etter eggløsning skal de fleste ha et nivå på minst 100 og dermed skal den slå ut hos omtrent alle da dersom man er gravid. Nå er det jo en her som påstår noe annet, og jeg ble litt nysgjerrig og googlet en stund rundt, men fant ingen steder at det er noe nytt med de digitale testene som gjør at de bare trenger et nivå på 5 for å slå ut, men jeg er ikke noen ekspert da, så vet ikke hva som egentlig er rett.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 leste på lommelegen.no og der sier legene at cb-digital er mindre sensitive enn andre tester fordi den ikke viser en evt svak strek.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Ok, så nå på den andre linken at følsomheten skal være satt ned til 25 på de også, men ikke 5 som hun andre sa. Uansett, jeg har tro på at det er en spire der jeg, gjorde samme erfaring selv med min eldste. Testet negativt hos legen på IKM dagen, så svakt positivt hjemme noen dager senere, kjøpte ny test og den ble negativ, men gravid var jeg. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Takk for et utfyllende svar Alva;) Jeg så også at det ble skrevet at cb var best og mest sensitiv i stad, men etter å ha lest litt rundt forstod jeg at testen min ville ble negativ. De fleste steder jeg leste på konkluderte med at cb-digital er mindre sensitiv enn andre tester. Kjøper meg en annen test i morgen..hehe.
Kondis som en murstein Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Sorry, var vanlig CB jeg brukte!! Og da var strimler fra billige-tester og QR negative!
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 Aha;) For det er noe annet igjen har jeg fått med meg..hehe. Er cb-dig som visstnok ikke er like sensitiv.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 jeg tok cb digital 3 dager før ikm og fikk positivt svar... prøvde ingen andre test så kan ikke sammenligne med noe, men 3 dager før er jo litt tidlig..
Dailis Skrevet 29. desember 2008 #13 Skrevet 29. desember 2008 Digitalen slo ut senere enn den vanlige hos meg. Men jeg demonterte den, og det var en vanlig strips inni den, og den var svakt positiv. Tre dager etter var den digitale og positiv.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Nå demonterte jeg min også, og den var positiv inni!! Svakerer enn kontrollstreken da, men veldig synlig blå strek.
Kondis som en murstein Skrevet 29. desember 2008 #15 Skrevet 29. desember 2008 Leste mange ganger på BIM da vi var prøvere, at det ikke spiller noen rolle hvordan den inni ser ut for det er ikke en vanlig teststrimmel! Men prøv en vanlig CB )
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 Ååååå så spennende!!! =)
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 Jaaaaaa;) Altfor spennende. Nå her jeg lest litt om de strimlene inni cb-digital, og det er uenighet om man kan stole på den eller ikke. Arrrg.
Dailis Skrevet 29. desember 2008 #18 Skrevet 29. desember 2008 Min strimmel var bare positiv den gangen jeg var gravid.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #20 Skrevet 29. desember 2008 Hos meg sa digitaltesten gravid med hcg på ca 17-18, jeg tok vanlig cb samtidig på samme morgenurin og kunne såvidt skimte en svaaaaaak strek om jeg la godviljen til. Så det med at hcg må være på rundt 100 før digitaltestene slår ut stemmer ikke. Men min erfaring er at vanlige cb slår ut mye tidligere enn QR testene. Jeg har sikkert svidd av 100 tester i min tid som prøver og i tidlige graviditeter hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå