Gå til innhold

Idag har jeg vært hos legen...


Mammatil2gullgutter<3

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen idag og tok blodprøve:) ville bare få bekreftet en gang til at jeg faktisk er gravid;)hehe Og det er jeg:D testen slo ut på positiv med en gang:)

Har første svangerskapskontroll 7januar:) Gleder meg til å få vite termin,for jeg vet egentlig ikke når den er:P hehe

 

Men jeg må ha med meg lillegutt denne gangen...Så håper det blir en ordentlig kontroll lell om han er med...Har ingen til å passe han siden ingen vet at jeg er gravid...

 

Neon som har vært på svangerskapskontroll allerede kanskje?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer:)

Tok de urinprøve-test? eller blodprøvetest? Jeg sliter litt med mine urintester, de er varierende... Skulle så gjerne dratt til legen og tatt en ORDENTLIG test... Men med blodprøve får en vel ikke vite svaret med en gang?

Legen min sa en gang at man ikke kunne finne ut om man var gravid med en blodprøve... Legen min er teit! Vegrer meg for å gå til han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!:D

Var jo egentlig sikker på at jeg er gravid,for jeg hadde allerede tatt to tester:p hehe

Tok urinprøve med legen,fikk svar 2min etterpå:)

 

Etter det jeg har hørt,er det jo fullt mulig få vite igjennom en blodprøve om du er gravid eller ikke da...Men jeg er jo ikke lege,så jeg vet ikke helt...Men høres rar ut han legen din ja...:P hehe

Du vet at du trenger ikke å gå til han?Du kan bytte fastlege på internett og legen din trenger ikke å vite hvorfor du byttet;) Eller så kan du kun gå til jordmor...:) Etter det jeg har hørt ja:) men det kan jo variere...

Lykke til da!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Ja vet jeg kan bytte, er bare så greit å ha han, fordi han jobber på legesenter og vanligvis får jeg en annen lege fordi min enten er på ferie eller ikke har tid. Da jeg var gravid tidligere i høst gikk jeg til en turnuslege der, og det syns jeg var supert. Kanskje det har kommet ny turnuslege nå? ;) Da kan jeg jo spørre om å få time hos han/henne isteden.

Også er jordmor også samma stedet. Var hos henne noen ganger sist også.

Jeg har vel egentlig bestemt meg for å ta det med ro en ukes tid til. Hvis jeg klarer det... Jeg HAR jo faktisk testet positivt på 2 tester...

Vil bare så gjerne at det skal sitte ordentlig denne gangen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,men det er kjekt at det er på samma stedet da!:) slipper du å dra så langt...;) hehe

Hvor langt er du på vei?Har du mistet(unskyld at jeg spør)?

Skjønner at du vil spiren skal sitte ja...:)

Prøv å ta det me ro og slapp av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 + 3 på vei nå, forhåpentligvis.

Jeg mistet i november. Var da 11 uker på vei og var ganske tilfeldig på ul fordi jordmoren min skulle prøve. Da oppdaget de etter noen turer til sykehuset at det var dødt, så måtte ha utskrapning.

Vil veldig at det skal sitte nå ja, er litt ekstra redd da jeg faktisk ikke merket sist at det var noe galt, jeg hadde alle symptomer og alt var bra ellers.

Lurer på om jeg skal be om ekstra oppfølging denne gangen. Turnuslegen nevnte det da jeg mistet. Lurer på om jeg skal be om tidlig ul eller ikke... Eller om jeg bare skal slappe av og ta det med ro med tankene mine, de løper veldig lett ;)

 

Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj,så trist!!!!:(

Du kan jo be om ekstra oppfølging da,så kan du si at du vet ikke helt hva du vil...Om du vil ha ekstra oppfølging eller ikke lixom...Da kan legen anbefale det som han mener er best så slipper du å tenke på det:) det ville jeg ha gjort:)

Vet hvordan det er når tankene løper lett...Nå har jeg riktignok ikke mistet,men da jeg gikk med nr1 var jeg overbekymret...Hadde rundt 7 u.l i svangerskapet pga at jeg var redd for at det var noe galt...Så vet hvor lett tankene kan gå ja...

Men håper du slapper av og tenker posiitivt:) prøv å finn noe å gjøre slik at du ikke blir sittende å tenke for mye;)

 

Jeg er vel(ikke helst sikker:P) ca 6 1/2 uke på vei nå:) tror jeg er 7uker på vei neste onsdag,men får vite termin på onsdag for da skal jeg på kontroll:D

 

*Klem*

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje fort gjort å være overbekymret når det er 1. gang.

Jeg var veldig tidlig ute med legetime og jordmor sist, og bestemte meg vel egentlig for at jeg skulle vente litt neste gang.

Men når man er i situasjonen er det ikke like lett ;)

Tenkte jeg skulle ringe jordmor til uka ja. Ho "kjenner meg" litt bedre enn legen. Og ho er mye hyggeligere;) hehe! Kan sikkert gi meg noen råd.

Nå ble jeg litt forvirra... Jeg er vel ikke 6 uker, men 5 uker + 3 dager... hmmm, eller...

 

Jaja, ikke like greit å holde styr;)

 

Hvor gammel er datteren/sønnen din?

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er det vil jeg tro...:)

Tar det litt mer med ro nå ja kjenner jeg:)

 

Tror nok det er lurt å gå til den man "kjenner" best ja:) jblir litt tryggere da føler jeg:) eg skal kun gå til legen denne gangen(gjorde det de siste månedene med nr1) for jordmoren her likte jeg ikke,så da gikk jeg heller kun til legen:)

 

Hehe,er ikke greit å holde styr nei...:P Er vel noe med at når du er over uke 5 så er du i 6 men ikke begynnt på den eller noe...:P herregud,jeg har ikke peiling ser jeg:P hahah Men det står forklart på terminkalkulatoren på forsiden her:) se på den du:)

 

Gutten min er snart 6mnd:D:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 7 for halvannet år siden. Gynekologen min gav meg tilbud om at når jeg ble gravid igjen kunne jeg komme til en tidlig ultralyd rundt uke 7-8 for å se at der var hjerteslag. Så det har jeg plan om å gjøre:)

 

Ang. at du ikke trives med legen din... der er ikke andre leger på legesenteret som har ledig på listen sin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og svangerskap KAN påvises ved hjelp av blodprøve. En måler da HCG-hormonnivået i blodet - det samme hormonet vi ser etter i urinprøven vi tar graviditetsstest på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen når jeg burde ringe legen, starter i ny jobb i morgen, vil helt ikke is det med en gang at jeg er gravid, pga prøvetid og sånn.. Men burde jeg ringe legen i morra og bestille time, eller burde jeg vente til man skal ha første undersøkelse?? for vil ikke ha veldig mye fravær på den nye jobben?? hva trur dere sjefen sier, hun har vel ikke låv å sparke meg?? og hvis jeg blir så dårlig t jeg ikke kan dra på jobb, noen som vet om jeg får betalt sykdom i prøveperioden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...