Gå til innhold

erfaringer med for tidlig fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg fikk førstemann 5 uker før termin sist. Lurer på hva slags erfaringer dere flergangsfødende har hvis førstemann ble født før termin? gikk dere over med nr 2-3 etc eller kom de også litt tidligere.. setter veldig pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Jeg fikk første jenta 6 uker før termin, nr to 5 uker før termin og har 5 uker igjen nå da jeg venter tredjemann. Går egentlig og venter at det kan skje når som helst nå, men skal ikke forundre meg at det går over tida denne gangen. Hvor langt er du kommet da? :o)

Skrevet

hei, jeg fødte 14dager og 16dager før med de to eldste men nå sitter jeg her med 4dager igjen og har ikke født og ser ikke ut til at jeg gjør det med det første. har vert til 4strippinger og har 4cm åpning men hun har ikke tenkt seg ut for det. så for din egen del bør du innstille deg til termin. for jeg har ventet i 3uker nå og er drittlei. anbefaler ingen å høre på jordmor / lege når de tror at du føder for du får falske forhåpninger og ventetiden blir svært lang for deg. håper for din del at du ikke trenger å vente til termin. lykke til uansett :) tvi tvi

Skrevet

jeg er 32+4 i dag. håper bare det ikke skjer noe enda. sist gikk vannet midt på natta, så jeg har litt panikk for at det skal skje igjen, fikk aldri vite hva de trodde var årsaken til vannavgangen. vet ikke om jeg hadde infeksjon eller noe sånn.

Skrevet

Jeg fikk førstemann 4 uker før termin, og minstemann 1 uke over termin (ble igangsatt da). Var instilt på å gå over, så ble ikke lei av å vente i det hele tatt.

Du får ha lykke til videre!

Skrevet

Skjønner hva du mener ja.. Her fant de aldri ut hva som var årsaken til de tidlige vannavgangene heller, og begge skjedde kl 11 på kvelden. Første gang (6 uker før termin) gikk vannet mens jeg bare satt og så tv, andre gang (5 uker før) gikk det akkurat i det jeg satte meg ned på senga.. Så nå ligger jeg bare å kjenner etter på kveldene og får ikke sove fordi jeg er "redd for" å røre på meg. I tillegg har fødslene skjedd så fort, og nå bor jeg mye lenger unna sykehus enn de andre gangene.. *angst* :s

Skrevet

Jeg fikk førstemann 2 uker før termin, andremann 3 uker før og tredjemann kom en uke før. Har nå 16 dager igjen, og er spent på når det skjer noe...liksom ikke helt innstilt på å gå til termin;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...