~~ElleMelle~~ Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Syns å huske hun i butikken snakket noe om noe spesialshampoo, men de hadde den ikke inne...
*Lille Persille" Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har kjårt mitt i maskinen på vanlig program (ikke ullprogram) på 40 grader med Milo og det gikk kjempefint. Måtte børste det opp igjen etterpå for det ble litt sånn som sauene ser ut (hehe) men etter en liten børst ble det akkurat som før.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Fordel å kjøre en omgang med lanolin innimellom, sauens naturlige beskyttelse. Kjøpte en flaske på helskostforretningen. Strekk i det innimellom når det ligger til tørk, så holder det fasongen. Jeg pleier å vaske ungene sine på 30 grader ullprogram. Trenger aldri børste det etterpå.
*Lille Persille" Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Våre er ekstremt langhårede, mulig det er derfor de må børstes.
turbotassen Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville ikke brukt vanlig maskinprogram selvom ei her hadde godt resultat med det. Vask det på ullprogram helst med spesialsåpe. Jeg har nøstebarnskinnet og bruker vaskemiddel spesiellt for lammeskinn. Blir best resultat for jeg har prøvd begge deler.
*TINCO* Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 jeg har langhåret (?!?) lammeskinn og syns det er greit å kjøre det i trommel med kald luft først for å få ut litt rusk og rask (kan jo riste det ute og da...) Så tar jeg og vasker det på ullprogram med spesialshampo og milo sykyllemiddel (så noen over nevnte lanolin fra helsekost og det skal jeg prøve). Etterpå henges det til tørk i evigheter også litt i trommelen med kald luft. denne gangen har jeg børstet det ut og brukt strykejernet på det når det var tørt og det ble fint...
turbotassen Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Jeg tenkte på sånne medisinske skårne lammeskinn til babyer når jeg svarte to hakk over her men det var kanskje ikke det det var snakk om? Da er det vel flere måter å vaske et skinn på kanskje. Men ville nå uansett brukt ullprogram da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå