Gå til innhold

Ville dere ha kjøpt en kåpe til

Anbefalte innlegg

Skrevet

4700 kr??

eller er det heeelt ufornuftig??

fikk 6000 kr i julegave, ellers hadde jeg ikke hatt råd til den.

er enslig forsørgr og student så har jo ikke mulighet til å kjøpe slike dyre ting til meg selv ellers, men nå sitter jeg her med litt dårlig sannvitighet etter at min mor sa hva hun syntes ;/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det ville jeg. Jeg kjøper det kanskje hvert fjerde/femte år. Og bruker det ofte. Når det kommer til ullstoff er det oftest slik at pris har sammenheng med kvalitet.

Mora di har ikke noe med hva du bruker pengene dine til! Dessuten er en kåpe noe du vil ha i flere år.

Skrevet

Nei, jeg har funnet mange kåper og jakker til mye lavere pris enn det, selv om de gjerne ser helt like ut (med de som er minst dobbelt så dyre)

Jeg hadde brukt pengene på flere ting i stedenfor.

Skrevet

Nei, det hadde ikke jeg gjort.

Syns ingen plagg er verdt så mye penger.

Skrevet

Denne kåpen SER du at er av bedre kvalitet enn en til 2000 liksom...

Og satser på at jeg kan gjøre som wirre, ha den i 4-5 år :)

Skrevet

Jeg er alenemor, og har hatt H&M-jakka mi (til 249 kr) i mer enn fem år. Den er like fin som ny. Nå tviler jeg ikke på at kåpa er fin, altså, men svaret mitt er "nei, aldri i verden".

Skrevet

Jeg ville heller kjøpt en kåpe til 2000kr og brukt resten av pengene på andre klær jeg trengte. En kåpe til 2000kr holder stort sett noen sesonger den også. Uansett så er det kun du som bestemmer hva du skal bruke pengene dine på og hvis du ønsker å bruke mesteparten på en kåpe, så kan ingen andre bestemme noe annet.

Skrevet

Har du lyst på den så kjøper du den! Så enkelt er det. Også ville jeg brukt resten på støvletter med god kvalitet som du kan ha i like mange år. Husk pleieprodukter til de...

Ja, nå kan det jo hende du har det da. Men jeg har ikke funnet noen i år. Fant bare kåpe. Så da får det bli nye støvletter neste år.

Skrevet

Hvis du har betalt alt av regninger og er ajour med utgiftene generelt, så hvorfor ikke? En ordentlig og litt fin kåpe er jo ganske kostbart.

Er den tidløs og i ull, i tillegg til å være drømmekåpa i livet ditt, så ville jeg ha kjøpt den.

Skrevet

Det er litt ufornuftig, men hvorfor skal man bare gjøre fornuftlige ting?

Jeg ville vurdert følgende:

-er kåpen varm nok?

-har kåpen et snitt som gjør den "tidløs" nok til å brukes i f.eks 5 år?

-kommer kåpen snart på salg?

Vi kjøper oss av og til dyre ting som sikkert mange ville ristet på hodet av, men vi velger kvalitet og ting som skal vare i mange år.

Oldemoren min sa: "Det er dyrt å kjøpe billig"

Men dessverre er det ikke alltid slik lenger at dyrt=kvalitet når det gjelder klær.

Vi kjøper ganske dyre møbler, men velger ting vi skal ha hele livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...