Gå til innhold

Ang å ha med barn på 3D ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt med barn på dette? er det ok for de som tar ul?

Vet de ikke vil ha barn med på ordinær ultralyd.

Har en datter på 3,5 og har veldig lyst å ha med henne på 3d.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nesten høre med klinikken om dette. Men JEG ville ikke hatt med barn på min UL eller 3D UL. Jeg får forresten med en dvd med båder bilder og filmsnutt på, så får hun hjemme se den istedet. Synes det er like greit jeg.

Skrevet

syns du skal ta henne med om du ønsker det,hun er jo også en del av det:) og ultralyd leger,sier som regel ikke noe på det:)

sist jeg var på sykehuse så kunne jeg hatt med meg hele familien om jeg ville det sa legen he he:)

hadde med meg sønnen min på ul på sykehuse og en gang på 3 g,og han synes det var veldig gøy og se broern sin i magen:) han største gutten min blir 7år:) og lillebror er 6mnd,og er nå gravid med tredjemann og har termin 20 mai:) og skal på 3d 15 juni,så ønsker gutten min på sanrt 7 og bli med så får han det:)

Skrevet

Slik jeg har forstått det er en av grunnene til at man ikke anbefaler å ha med barn/søsken på ultralud at dette kan bli vanskelig dersom man oppdager at det er noe galt med fosteret. Det kan virke ekstra skremmende for et barn dersom han/hun skjønner at her skjer det noe som ikke er som det skal og mamma er lei seg. Jeg vil i alle fall anbefale deg å ha med en annen voksen hvis du skal ha med barn på ultralyd.

Siden dette er 3D ultralyd har du vel vært til ordinær ultralyd allerede og har kanskje en formening om hvorvidt alt er bra eller ikke med den lille i magen. Men helt sikre er vi jo aldri.

Jeg var selv med mamma på ultralyd når jeg var liten (uten annen voksen tilstede.) Jeg husker det kun som en positiv opplevelse.

Skrevet

Pappan skal også være med så klart :) ikke bare meg og henne. Enig med du som skrev det andre innlegget, hun skal bli storesøster, syns hun også skal få være med på 3d ultralyden:)

Jeg vet grunnene til at man ikke skal ha med på ordinær ultralyd. Syns det er litt annerledes med 3d, noe man betaler mye penger for. Så snuppa blir nok med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...