Gå til innhold

Sliter med nupper og kviser på ryggen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd det samme? Noen som har noe gode forslag til å bli kvitt dette? Har hatt det hele svangerskapet...og det er ikke pent :'o(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Ja, jeg har akkurat det samme..sikkert verre..hehe. I begynnelsen fikk jeg store byller på ryggen, så ut som et tennåringsgutt på ryggen, skikkelig ille!! Og nå har jeg masse små nupper og kviser. Jeg prøvde litt kvisekrem på skuldrene en periode, men det hjalp ikke noe særlig. Jeg var i syden 1 uke, og det hjalp å få litt sol på ryggen, men når jeg kom hjem i kulda igjen kom de tilbake:( Jeg har ikke tatt noe solarium under graviditeten..men kanskje det kan hjelpe...tørke de ut litt... Ellers vil jeg gjerne ha litt råd jeg også:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen tips men haded uren hud på syggen sistr gang og denne. Bare å ikke klore! Og dra til huiddame! Det hjalp litt. Smøre på basimysinsalve..? Eller tee tree olj? Eller nivea feteste hudkrem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har råd!! :) :)

 

Da jeg var litt yngre, hadde jeg en periode hvor jeg lett fikk nupper og kviser på ryggen og i nakken. Var ikke plaget med uren hud i ansiktet eller ellers. Min tidligere nabo er lege, og hun hadde en sønn med samme problem. Hun skrev ut resept på SKINOREN, en krem du smører på det utsatte området og som over tid tørker ut akne. Dette hjalp veldig og tok etterhvert knekken på kvisene. Flere år senere, opplevde jeg en ny periode med nupper og kviseri nakken, og da ba jeg fastlegen min om en resept på Skinoren. Igjen ble jeg kvitt problemet. Har derfor stor tro på denne kremen. Den koster noe over 100 kr (husker ikke helt) på apoteket. Lukter ikke kjempegodt, men heldigvis ikke sterkt heller, så det takler man fint.

 

Vær obs på at dette ikke er en "vekk-i-morgen"-krem. Man må være litt tålmodig. Den jobber med huden, slik at du over tid får mindre akne. Jeg merket forskjell etter ca 3-5 uker.

 

Forøvrig har jeg sett gode effekter på uren hud med hudpleieserien MD Formulations også. Den har fruktsyre i seg, noe som er veldig effektivt. Først blir huden mer rød og nuppete/kvisete. Det er fordi den på en måte renskes for urenheter. Deretter blir den bedre og bedre. MD Formulations forebygger også pigmentflekker, linjer og rynker. Antar serien er beregnet på ansiktet, men den kan sikkert også benyttes i ryggen. Serien er utarbeidet av leger og selges hos hudpleiere. Koster litt, men jeg er av den oppfatning at det er greit å betale litt for å få en fin hud. Det hjelper veldig på selvfølese, og det er gjerne noe man viser frem/ noe som folk ser.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje verdt å se på innholdsfortegnelsen før man kjøper m tanke på babyen.. lykke til! si gjerne fra om hvortdan det virket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...