Gå til innhold

hvor kal barnas julegaver være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på 9 og 11. Når disse får julegaver av farens og stemors familie forlanger de at disse skal være hos far. Men unga vil jo selvfølgelig ha de nye klærne, smykker og toalettsakene hjemme. Det er jo gøy å vise fram det nye på skolen o.l. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Takk til de som vil svare, jeg blir bare så lei meg på barnas vegne...

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste får ha gavene sine der han vil ha dem stort sett. Han var borte nå i julen, men kom hjem igjen med alle pakkene fra den andre siden. Jeg legger meg stort sett ikke oppi hvor han vil ha det, det flytter frem og tilbake uansett :)

Skrevet

Dette er vel egentlig økonomis betinget. Farens og stemorens familie vil gjerne hjelpe faren og stemoren ved å gi ting som faren og stemoren ellers måtte kjøpe til barna. Som klær, toalettsaker o.s.v.

Så synes de altså det blir feil om det er mor og hennes familie som sparer på utgifter til slikt ved at barna tar det med hjem.

Skrevet

Om det er gaver til barnet, så mener jeg at det er barnet som selv skal få bestemme over egne ting. Om det til "en av foreldrene", så skriv det på pakken.... Og er det gaver for å spare på utgifter for den ene foreldreparten, så husk at det uansett hjelper barent om det er hos mor eller far.....

Egenerfart problemstilling som skillsmisse barn.. Jeg ønsket selv å bestemme over mine ting.

Tenk om du får en gave, men du får kun bruke den i bergrensede perioder.....

Skrevet

Takker for engasjemang rundt dette. Klem til ALLE med egne meninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...