Gå til innhold

Lystgass under fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du si at en kvinne som kun får lystgass under fødsel har født uten smertelindring, eller er lystgass også en form for smertestillende? Har man født "naturlig" hvis man fikk lystgass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lystgass tar kun toppen av smertene. Jeg har født 4 barn med lystgass som eneste smertelindring, og har derfor født naturlig, mener jeg selv.

Skrevet

Jeg mener lystgass er en form for smertelindring.

Skrevet

Det skilles mellom medisinsk og ikke medisinsk smertelindring. Lystgass kommer under medisinsk og varme dusjer, varmerisposer osv kommer under ikke medisinsk smertelindring.

De som har brukt lystgass har ikke hatt en naturlig fødsel.

Det er kun med ikke medisinsk smertelindring eller helt uten som er det.

Skrevet

Lystgass er ikke det, Cat.68.

Det går tvert ut av kroppen, og er bare en midlertidig hjelp.

Mere en psykisk hjelp der og da.

Skrevet

Lystgassen virket ikke helt ved en av mine, og det føltes ikke mere hjelpsomt enn når den virket med de andre, men bare det å presse masken mot ansiktet var faktisk en hjelp. Tror det var psykisk, bare å ha noe å gjøre og å tenke på under riene som hjalp meg der og da.

Skrevet

Det er iallefall STOR forskjell på lystgass og narkotisk smertelindring.

Jeg tok imot alt jeg kunne få sist, i motsetning til de andre gangene, da jeg bare hadde lystgassen. Kan ikke sammenlignes engang. Lystgass er bare blåbær. Jeg lå og "fløt" i en dus av farger og følelser, mens riene føltes totalt overkommelige sist. Det gjorde jeg slett ikke når jeg pustet meg gjennom maska med lystgassen, hele fødselen omtrent, med de andre. Det var mye vondere.

Skrevet

lytgassen tar toppen av riene, og jeg mener det er en type smertelinfring. Det tilbys også som en av smertelindringstypene ved fødestuenen.

Skrevet

Enig jeg også.

Er vel derfor det finnes på fødestuene på sykehusene, der alt skal være naturlig.

Skrevet

Lystgass går rett inn, og rett ut av kroppen.

Kortvarig glede, isåfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...