Gå til innhold

Pengesum i barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge guttene er bedt i en 8 års dag denne uka. Bursdagsbarnet ønsker seg penger pga han sparer til sykel, sa faren.

Høres det greit ut å gi kr.200? Når bare ene gutten vår er best så bruker han å gi kr.100 eller en gave til ca.100.

Nå som begge er bedt tenkte jeg at kr.200 er greit.

Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det var mye med 200 kr. Her er barna i bursdag temmelig ofte og til venner fra skole og barnehage kjøper vi max for 75 kr, prøver egentlig å holde de billigere enn det.

Skrevet

Alt fra 50-100,- pr. barn. Ville kanskje gitt 150,- fra begge.

Skrevet

jeg personlig syns at 200 kr blir litt mye. hadde heller vurdert å kjøpe en ting som var fra begge ungene jeg, så det hadde blitt litt billigere. vi ligger på ca 100 kr når vi gir gave/penger her, men hadde flere av ungene mine blitt bedt i samme bursdag hadde jeg ikke nødvendigvis doblet summen av den grunn

Skrevet

Ja,det er kanskje mye. Men vi bruker å sende med 100 kr. når den ene år,så nå som begge er bedt tenkte jeg at vi kanskje måtte doble summen. ( det er første gangen begge er bedt til samme bursdag)

Skrevet

Hadde hvertfall nøyd meg med 150 kr dersom begge er bedt. Om en er bedt så hadde jeg gitt kanskje 70-80 kr..

Skrevet

Når poden vår på 7 ska i bursdag så gir vi enten 100 kr eller en gave som koster ca 100, går helst i penger om det ikke er noe spesielt de ønsker seg. Hadde jeg hatt 2 som sku gått i samme bursdag hadde jeg gjort som du tenker, å doble summen. Synest ikke det blir for mye som de fleste andre her mener :)

Skrevet

Jeg tror vi sender med en 200 lapp inni kortet, så slipper vi å ha "dårlig samvittighet" for at det skal være for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...