Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Hvis ja...hvorfor Hvis nei...hvorfor ikke?
Snikskytteren er storebror! Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 ja! Det er et "rent naturprodukt" og skader ikke lever og slikt som sopp f.eks gjør. Men det er vanselig å fikse en ordning på slikt. Da jeg synes det skal vre en aldersgrense på det som alkohol. Alkohol er også rus...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Nei det synes jeg ikke, da vi ikke trenger enda flere rusmidler i dette landet!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Nei! Jeg har selv røyka masse hasj for noen år tilbake, og man blir helt "dum" av det. skikkelig tullete. og sløv. gidder ikke jobbe osv.. dessuten blir man sjukk pgr matlysten.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Jeg røyka også før jeg fikk barn. Mistet ikke lysten på å jobbe og jeg gikk ikke opp i vekt. Jeg gikk ned i vekt. Selv om jeg spiste mer. Kjenner mange som røyker enda og ingen av de er tykke. Og alle jobber. Så det du skriver stemmer ikke. Ja, jeg syntes det skal legaliseres. Alkohol er jo verre og det er lovlig.
Gerd-Johan Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 JA. Jeg røyker ikke selv, men synes det bør legaliseres. På denne måten får vi dette mindre farlige stoffet bort fra det kriminelle miljøet. Når jeg hører om at man blir så så dum av å røyke, så må jeg nesten bare le. Hvor dum,ødlagt og avhengig kan man ikke bli av alkohol? Alt med måte sier nå jeg. Cannabis bør kunne brukes på samme måte som alkohol brukes, dvs ved festlige anledninger eller til kos nå og da, for den som ønsker det. Jeg har sett folk ruset både på alkohol og hasj, men jeg må si at er det noe man mister kontrollen av, så er det alkohol. Og hvorfor det er langt flere som mister barna sine for misbruk av cannabis, enn alkohol , ja det kan man undre seg over. Man er da vel langt mer oppegående ved inntak av sistnevnte. Når det er sagt, alt med måte. Det er forskjell på bruk og misbruk!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Nei, nei og atter nei ! Jada, det er mange som røyker som klarer og "kontrolere" bruken sin og bla bla bla.. Men har sett så mye dritt i mitt liv som følge av hasjbruk, at skulle det bli enda lettere tilgjengelig, tror jeg det kommer til å gå veldig dårlig med mange. Hasjrus og alkohol er en forferdelig kombinasjon (Ja, jeg vet hva jeg snakker om)
Cat.68 Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Nei på ingen måte.!!!! Vi har allerede et legaliert rusmiddel her i landet (alkohol) og dette ødelegger så vanvittig mange mennesker, a vi trenger ikke flere rusmiddel. At noen kan si at ikke Hasj er farlig er så dumt at jeg føler jeg blir kvem av det. Nei ikke alle får problemer av å røyke hasj, mange kan fint balansere det på lik linje om de aller fleste fint balanserer alkoholen. Men så ar du de som blir avhengige som ikke greier balansen og som etterhvert må over på sterkere stoffer på jakt etter den gode rusen. Uansett blit det helt feil og sammenligne stoffer som hasj og alkohol opp mot hverandre siden de fungerer forskjellig og har forskjellige virkninger i kropp og sinn. Alkohol går relativt fort ut av blodet untatt om man drikker hver dag hele tiden. Hasj er målbart i kroppen opp til 3 mnd etter at man røyket. La oss si at man da tar en joint annenhver helg da har du teknisk sett stoffet i blodet hele tiden konstant. Det finnes dessuten en del fettstoffer i hasj som lagres i hjernen. Disse kan plutselig nå som helst frigjøres og dukan få en plutselig rus når som helst. Detil jo være fint når man kjører bli eller har ansvar for barn eller lignende? Hvis alkohol hadde blir preentert idag hadde det aldrig blit legalisert.Så eg synes det holder med den dritten. Den ødelegger nok for enkelte den også.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Nei! Broren min har røyka hasj og marihuana i 12 år, og har blitt dum som et knekkebrød. Hukommelse eksisterer ikke lenger. Tragisk å se et menneske miste personligheten sin sånn, spesielt når det er din egen bror.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 Jeg er enig i at man ikke kan sammenligne hasj med alkohol. Hvis hasj blir legaliert tror jeg på ingen måte folk greier å holde seg til en joint annenhver helg.
Gjest -<<- Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 Ja. -Fordi det er en prinsippsak om likhet for loven, og så lenge alkohol og tobakk er lovlig bør også cannabispreparater være det. Alle har skadevirkninger, men ikke større skadevirkninger enn at voksne mennesker selv bør få velge hvorvidt de ønsker å utsette seg for dem. -Fordi det har fungert utmerket i de landene hvor det har blitt avkriminalisert, man har fjernet koblingen cannabis->hardere stoffer og man har redusert narkotikarelatert kriminalitet. -Fordi det å kriminalisere store deler av befolkningen skader den allmenne rettsfølelse.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Er vel kun trangsynte krek som mener at dette bør være forbudt. Jeg røyker hver eneste dag og dyrker dette hjemme selv. Ungene får styrket immunforsvar, lørdagskosen er så klart en joint, ikke slike sukkeholdige kalloribomber og gift dere putter i barna.
Gerd-Johan Skrevet 29. desember 2008 #15 Skrevet 29. desember 2008 Etter min mening blir det ganske feil å argumentere med at vi "ikke trenger flere lovlige rusmidler" og at man blir "dum som et knekkebrød" av å røyke hasj. Godt mulig at man blir det, men jeg synes fint man kan sammenligne alkohol og hasj. Når man setter seg inn i det, er alkohol faktisk ren gift i fin forpakning. Så utrolig mange tragedier med barn og fyll i jul og andre høytider man kunne unngått, dersom mor eller far hadde tatt seg en blås istedet, spør du meg. Voksne mennesker skal greie å balansere sitt bruk på egen hånd, men langt nær alle klarer det. Det er da flere fatale følger dersom man ikke klarer å balansere sitt alkohol bruk, enn hasj bruk. At man blir dum som et knekkebrød av å røyke hver dag, tviler jeg ikke på. Men man blir ikke langt smartere av å drikke seg full hver eneste dag. Som jeg presiserte tidligere: Det er forskjell på bruk og misbruk. Tror skadevirkningene alkoholmisbruk er langt værre enn de av hasj. I en slik diskusjon blir det såklart mye synsing og troing, jeg mener alle må få rett til å ha sin egen mening. Skal man gå på de klare fakta og vitenskapelige bevis osv, så finner man jo at begge rusmidler ødelegger kroppen ved misbruk, dog siden hasj er ulovlig vil man finne langt værre informasjon om dette rusmiddelet. Jeg er for legalisering og endrer ikke mening. Har selv sett alkoholens grusomme skadevirkninger, og for å si det sånn: Jeg kunne virkelig tenke meg at mora mi peiset på med hasj istedet så hun i det minste greide å snakke og gå!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 Overhodet ikke!!! Når det legaliseres senkes også grensene for hva som tolereres, og veien blir kortere til annen skit. Har selv røykt masse i min tid. Man blir giddalaus, rotete og uansvarlig.
Gerd-Johan Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 Ja akkurat. Du har røykt MASSE! Jeg kjenner selv et par stykker som har et balansert og moderat hasjbruk. Men i og med at det er ulovlig må de gjemme seg, i frykt for å bli tatt ifra barna sine. Her er det en joint på kveldstid nå og da som gjelder, og ingen av dem blir synlig ruset slik man blir på alkohol. De fungerer helt fint og er hverken giddalause eller uansvarlige. Han ene har faktisk en sjefs-stilling og er familie-far på nesten 40 år. Skal det virkelig være så svart hvitt? Misbruk foregår hele tiden. Men jeg synes folk skal få lov til å velge! Det finnes faktisk dem som ikke liker virkningen av alkohol, eller i det hele tatt ikke liker det, men fortsatt har behov for litt virkelighetsflukt og avslapning i en hektisk hverdag!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #18 Skrevet 29. desember 2008 Bonnie & Clyde? Djeeeeezzzes, dere er patetiske...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå