Gå til innhold

Blir så såret over holdningene til venninna mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier, bestevenninnen min er legestudent. Vi har vært venner i alle år og har masse kontakt.

Men hun kommer stadig vekk med nedsettende kommentarer om mitt yrkesvalg. Jeg tok utdannelse tidlig og har et par barn, hun tok opp fag lenge og har først begynt å studere nå som hun er 30 år.

Igår sa hun f.eks at sykepleiere er så dumme. Og når vi snakket om ei annen venninne som var blitt sykepleier sa hun. Herregud, hadde trodd at HUN skulle bli noe bedre enn det. Dette er bare eksempler, det kommer stadig nedsettende kommentarer.

Jeg er kjempefornøyd med yrkesvalget mitt, men synes ikke det er noe hyggelig at nære venner har sånne holdninger.

Jeg har flere andre nære venner som er leger og har aldri opplevet slike holdninger hos dem, vil ikke tro at det er en normal holdning.

Noen som skjønner at jeg blir såret eller irritert. Eller burde jg bare heve meg over det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt såret selv! Jobber sammen med leger, men opplever aldri at de ser ned på "oss". Vi jobber i team, og man må faktisk ha sykepleiere for å få ting til å gå rundt! Vis meg den legen som kan mye av det sykepleiere kan da, sikkert fåtallet!

Hev deg over det du, og vit med deg selv at du har valgt det som passer for deg!

Hadde du hatt en ønske om å bli lege, så hadde du vel valgt det du og? :o)

Skrevet

Tror jeg ville minnet henne på at jeg var sykepleier og at hun ikke var ferdig utdannet lege enda. Jeg ville også påpekt at hun som lege ville kommet relativt kort på et sykehus uten sykepleierne. Dessuten vil holdningene hennes kanskje medføre at mange kolleger ikke orker ha noe med henne å gjøre. Jekk henne ned skikkelig en gang du og hev deg deretter høyt over, det hadde jeg gjort!

Skrevet