Gjest Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Hei! Jeg er 33 år og prøver for tiden å bli gravid for første gang. Vi er bare inne i 2. prøveperiode (IKM 1. Januar 2009), så jeg bekymrer meg ennå ikke for evt. ufruktbarhet. Likevel hadde det vært interessant å vite om andre har vært i samme situasjon; for ca. 5 år siden hadde jeg celleforandringer av alvorlig slag, og måtte igjennom konisering. I ettertid er alt (heldigvis!!!) i orden, har hatt regelmessige kontroller og har, etter å ha fått bekreftet at jeg ikke har HPV, også tatt HPV-Vaksinen. En venninne mente at koniserte kvinner kan ha problemer med å bli gravid, siden inngrepet kan ha forandret slimhinner etc. Er det noen som vet mer om det, evtl. har hatt problemer med å bli gravid pga det, eller til tross for det ikke har opplevd noen problemer? Er kjempetakknemlig for alle tilbakemeldinger! -lillelille-
hæppi;) Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Jeg dytter litt på denne. Er nettopp blitt konisert selv, og lurer på det samme. Ble fortalt av legen at det ikke skulle ha noe som helst å si for fruktbarheten eller et svangerskap, men det er jo greit å høre fra noen som har opplevd det selv...
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Denne er jeg også med å lurer på.. Ble konisert for snart 2 år siden og har nå prøvd å bli gravid i 8 måneder...arrrgh.... Uten hell altså...
pelleguri:) Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har vært gjennom en konisering for ca 2 1/2 år siden. Nå har jeg en sønn på snart 1 år. Det tok oss ca 6-7 mnd å bli gravide. Begynte å prøve ca 5 mnd etter koniseringen. Alt har bare gått bra. Legen sa at koniseringen ikke hadde innvirkning på en evt senere graviditet.
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Takk for tilbakemeldinger! Jeg er som sagt "bare" i pp2 (føles som en eeeevighet allerede likevel ;-) , -må vel prøve noen mnd til før jeg evt. utredes... Kom på noe annet; Gynekologen min sa at et visst uketall ut i svangerskapet (husker ikke hvilket) blir det undersökt om livmormunnen (som jo pga koniseringen er mindre) er for åpen (barnet kunne "skli" ut for tidlig?!?). I såfall ville man sy igjen mormunnen frem til fødselen. Noen som har erfaringer her...?
pelleguri:) Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 Jeg hørte ingen ting om dette i svangerskapet.
ladand# 02.09.06 Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 Hei, jeg ble konisert i 2004. Ble gravid i 2005 og fikk en nydelig datter i 2006:-). Alt gikk kjempebra og hun ble født nøyaktig på termin. Jeg ble gravid på tredje forsøk. Jeg ble fulgt opp under hele svangerskapet av gynekolog. Gikk til ultralyd en gang i måneden for å sjekke om det kunne bli for tidlig fødsel. Dette har man krav på etter konisering. Vi prøver på nummer 2 nå og blir vi gravide så skal jeg be om samme oppfølging:-).
Blåbærmuffins Skrevet 31. desember 2008 #9 Skrevet 31. desember 2008 Søsteren min ble konisert for 15 år siden og har fått to barn etter det. Førstemann ble til etter 2-3pp mens de slet litt mer med nr 2, men ikke mer enn normalt. Håper det klaffer for deg snart da, så du slipper å bekymre deg for dette. Lykke til
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Hei og takk for alle svar! Det var beroligende å høre! Vi går med friskt mot inn i 3 pp! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå