Misti Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Vi skal ha masse folk på nyttårsaften og har ikke så stor plass så tenkte og kaste det ut. Så syntes jeg det er litt synd for mini sin del? hva gjør dere med det?
Verdens tøffeste mamma Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Vi skal også ha mye folk på nyttårsaften. Mange barn.. Men jeg kaster det ikke ut før etter nytt år... Det sies vel at det skal være ute før 13. dag jul..
Mille** Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Regner med jeg pakker ned jula på fredag, evt lørdag. Ikke før nyttårsaften nei. )
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Kaster det ut 20. dag jul vi...sånn ca. Mamma og pappa har julepynten fremme til etter 15. jan som er pappas bursdag. Er hyggelig å samles en siste gang ved juletreet :-) Fant dette på nettet: Tjuende dag jul var jula over. Denne dagen ble også kalt St.Knut, og folk sa at "tjuende dag knut jager jula ut". Mange steder ble det vanlig å markere dette ved at de jaget ut jula med sopelimer. Over hele landet holdt de tjuendedagen for å være "gamle nyårsdag". Dette kom av at trettendedagen ble regnet som gamle juledag. Tjuendedagen skulle jula ringes ut og julølet drikkes opp. "Snør det tjuendedagen, vil det bli 20 snørier før sommerdagen 14.april, ble det sagt i Romsdal.
Zitro Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 1. eller 2. nyttårsdag. Da er jula over for meg og både treet og all pynten blir lagt bort....
Dailis Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 "20.dag knut kaster(jager) julen ut" er jeg vokst opp med. Men ikke alltid jeg orker så lenge da. Kommer ann på hvor lei jeg er og hvordan treet ser ut. Har edelgran så det holder stort sett. Hadde tidligere vanlig gran og da ble det kastet mye før.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Har plast og har hatt det en stund. Men tenkte å pakke ned og legge bort i helgen. Er lei på en måte nå som julen er over. Skal ha folk til nyttår, og må ha det fremme da. Ellers blir det for tidlig mener jeg...
Pysa Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Her pakkes all pynten vekk på nyttårsaften. Da syns jeg at jeg har vært veldig tålmodig. :-)
chill+enda en til Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 20.dag jul er hva jeg er vant med. Det er den 13.januar, noe som tilfeldigvis faller på bursdagen min, enkelt å huske da
Willy Wonka Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 1 eller 2. nyttårsdag. Da går all julepynt. Orker ikke julepynt lenger da, og det må bare være borte når jeg starter på jobb igjen etter juleferien. Da er jula definitivt over for meg...og mine.
Thunderstruck Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 13 dag jul ca. Men det drysser litt,så jeg håper det holder seg til da! Koselig med jul!!
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 13 dag Jul vanligvis..hender det ryker før...men senest da...
Matildesnusk + lille ups Skrevet 29. desember 2008 #15 Skrevet 29. desember 2008 Juletreet går på hue ut i morra. Merkelig det der. Jeg som hadde lyst til å pynte til jul allerede midt i november, (men klarte å holde meg til 21 desember), og nå er jeg så lei! Dessuten drysser treet så skrekkelig, så nå gidder jeg ikke mer. Det blir deilig! :-D ' Nå ser jeg fram mot nytt år, nye muligheter, vår og sommer istedet :-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 For en gangs skyld har vi grantre (ikke edelgran) og det drysser så mye at det går ut til helga!!! Hadde det ikke vært for at vi skal ha folk på onsdag hadde jeg kasta det ut i morgen =) torsdag orker jeg ikke og fredag skal jeg jobbe, så fredag kveld eller lørdag....
Himmel og hav Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 20.dagen, da ryker treet og all pynten, men ikke før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå