Leer Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Er 4 dager på overtid, og idag var jeg hos jordmor. Hun sa at jeg fikk en stor baby. Hun anslo ikke vekt, men hva regnes som en stor baby? Over 4000g?
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Syns ikke 4000g er stor baby! Det er mer og mer vanlig at babyer veier rundt det nå!Og målene som står i våres papirer er ikke etter dagens mål har jeg hørt. Selv syns jeg fra 4500 og oppover ville blitt betegnet som stor, men igjen kommer jo alt ann på hode og skuldre.Godt de egentlig har litt å gå på, siden de fleste mister mange gram etter fødselen! Jeg ble fortalt med første at jeg kom til å få en stor baby! Ja hvor stor spurte jeg,Godt over 4000g svarte legen. Ut kom ei jente på 3635g 50 cm og 34 rundt hodet. Så ville ikke bekymret meg for mye. Til syvende og sist, "driter" du egentlig i hvor stor unge du har når du ligger der å presser..hehe.. kan love deg det!! Samme lege har "spådd" meg en gutt på 3800-4000g denne gangen selv om målene ligger på streken. Så blir spennende å se. Masse lykke til i disse dager:)Håper du snart får babyen i armene dine! Og lykke til med fødselen!!
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Enig her at du må nok opp i en baby på nesten 4,5 kg for at den skal regnes som "stor".... Men dette sees jo selvfølgelig i forhold til mor også da.... Er mor eller far veldig store, er jo sjangsen for at babyen blir noe større til stede vil jeg tro. Men, som *suzy* sier i innlegget over: når du ligger der og jobber for å få ungen din ut, så er dette det siste du tenker på Da er det det samme om babyen er 3000 eller 4000g -da skal den bare UT! Hehe! -dersom du går lenge over tiden, og er redd for å få en stor baby, så får du vel uansett komme til vekstestimering/overtidskontroll der de sjekker at alt ligger til rette for en fin fødsel...evt om du skal igangsettes? Masse lykke til uansett!!:=)
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 jeg vil også si over 4,5 kg. det er så vanlig å få over 4 kg at jeg ikke vil regne det som stort. Derimot er det ikke så mange som får over 4,5 kg, så da vil jeg betegne det som stort. Ikke uroe deg for stor baby. Jeg fikk selv en på rundt 4,7, og det gikk veldig fint..Tok bare litt tid å få han igjennom kanalen..jeg er jo ikke akkurat så stor( 1.60):)dette går så bra så..masse lykke til iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå