Gå til innhold

Noen som har hatt babyer med urinveisinfeksjon???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merket dere det? Er det noen som har merket det kun ved at babyen gråter mye, uten andre symptomer, og tatt en urinprøve og funnet ut av at det var urinveisinfeksjon?

Jenta mi er 7 mnd og har de siste dagene gråti veldig mye. Når hun var 4 mnd hadde hun nyrebekkenbetennelse, da gråt hun mye og hadde i tillegg høy feber i flere dager.

Det jeg lurer på er om hun kanskje har en urinveisinfeksjon som er litt mildere enn det hun hadde sist.At hun har urinveisinfeksjon, men ikke fått feber av det.

Jeg skal levere en urinprøve til legen for å sjekke, men i mellomtiden lurer jeg bare på om andre har merket at babyen har urinveisinfeksjon, der det ikke var feber??

Det er ikke noe hyggelig å se på at det er noe som plager den lille jenta mi!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sønnen min hadde det 3 ganger før han ble 1 år. De 2 første kom før han var 6 mnd. Merket det da urinen luktet kjempe stramt og han var sutrete hele tiden. Han hadde ikke feber ved de 2 første tilfellene, men fikk en lav feber den siste gangen.

Skrevet

Merket du om han gråt mest på dagen eller var det hele tiden? Jenta mi gråter masse om dagen og griner ingenting før sengetid. Jeg har selv hatt endel urinveisinfeksjoner og har da merket at det er på morningen og litt utover dagen jeg har hatt vondt.

Jeg googlet litt om det og fant ut at ved nedre urinveisinfeksjon som bare er i blæren, får man ikke feber, men ved øvre urinveisinfeksjon som er nyrebekkenbetennelse får man beber (var dette hun hadde sist)

Og når du nevner det, så har jeg merket at det lukter litt stramt av urinen hennes, uten at jeg har tenkt noe mer over det. Har bare tenkt at hun begynner å bli større og at det er vel derfor det begynner å lukte litt av urinen hennes, men er vel kanskje en grunn til lukten........

Skrevet

Gutten vår hadde også urinveisinfeksjon, men litt senere - mener han var ca 1,5 år. Han virket uberørt på dagtid, men våknet mye om natta, og hadde stram urinlukt, og litt mørkere urin enn vanlig. Jeg tror ikke han hadde feber.. men jeg kan huskefeil, det er 4 år siden ;-) Etter en kontroll hos legen ble urinveisinfeksjon påvist.

Nei, ikke hyggelig når noe plager en liten en som ikek kan fortelle om det! Lykke til, håper det går raskt over, hva det enn er!

Skrevet

Han gråt mest på dagtid. Plutselig så kunne han skrike til, og det var sikkert når han tisset. Alle gangene han fikk UVI, fikk han i forbindelse med diarè. 3. gangen han fikk det var jeg så dreven på urinlukten at jeg ikke var i tvil om at han hadde fått det igjen. Han har heldigvis ikke fått det siden : )

Skrevet

Minsta har hatt det. Usikker på når hun fikk det, har alltid luktet veldig sterkt av urinen hennes:( Hun gråt ikke, men merket det bare på lukta. Legen trodde ikke at det var UVI, men etter to positive utslag fikk vi kur. Avsluttet den for en stund siden, men synes det har begynt å lukte igjen, så vi skal til barnelegen neste uke...Hun er 5 mnd nå:)

Skrevet

Tusen takk for alle svarene!!

Fikk dere antibiotika kur som dere skulle ta hjemme alle sammen?

Når jenta mi hadde det sist, måtte hun inn på sykehuset for å få antibiotika intravenøst i 5 dager og videre kur i 7 dager hjemme etter det, siden hun bare var 4 mnd.

Hun har bløt avføring, så er veldig utsatt for å få urinveisinfeksjon, da det blir klint overalt inne i bleien når hun bæsjer. Hun får bare grøt på kvelden og ellers ammer jeg henne, så er nok derfor det ikke har blitt fast enda på henne.

Hun ligger og sover nå, og det trenger hun etter 1 1/2 time med hysterisk gråting. Jeg går med henne på armen for det hjelper litt. Med en gang jeg setter meg ned med henne på fanget, så hyler hun igjen. Er bare å sitte på armen min mens jeg går rundt med henne som roer henne ganske mye.

Skrevet

hei. jenta mi fikk antibiotika som forebyggende for UVI, da hu er født med for trangt nyrebekken. da var hu 1 mnd. rart at du måtte på sykehuset for å få det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...