Nelly79 Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Minsta skal ikke begynne i barnehage når min permisjon går ut, jeg skal ha permisjon uten lønn fra midten av februar til slutten av juni. Kan vi da utsette fedrepermisjonen til jeg skal begynne å jobbe igjen i juli?
Zitro Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Mener pappakvoten må ta ut innen barnet er 3 år, så sånn sett skal det ikke være noe problem nei.
Tommage♀♂ Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Fra nav.no: Stønadsperioden kan utsettes pga. lovbestemt ferie, hvis du eller barnet er innlagt i helseinstitusjon eller hvis du er i 100 prosent arbeid. Dersom far ønsker å utsette fedrekvoten, må han sette frem krav om dette før stønadsperioden til mor er slutt. Det gis ikke foreldrepenger etter at barnet er fylt tre år. Se fleksibelt uttak av foreldrepenger. Tre uker før og seks uker etter fødselen er forbeholdt mor. Seks uker er forbeholdt far (fedrekvoten). Resten av stønadsukene kan deles mellom foreldrene. Les mer om "stønadsperioden for foreldrepenger" under Relatert informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå