Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke lett å ta den avgjørelsen.. Den surrer rundt i hodet mitt hele tiden.. Jeg har ei datter på 5år, og stedatter på 2år... Og jeg elsker mannen min over alt,og vet at det å få et barn med han ville blitt en god opplevelse .. Men det sitter så langt i meg etter forrige graviditet og fødsel... Ikke at det var den verste eller lengste fødselen, men likevel.... en form for fødselsangst.. og jeg vet ikke om jeg vil komme over den ... Og jeg vil egentlig veldig gjerne ha et barn med mannen i mitt liv...

Noen flere som føler det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg langt fra i din situasjon, men vi vurderer sterkt å få en til. jeg har en stesønn på 9 og sammen har vi en datter på 1 - men jeg kan ikke føde flere barn, så vi må evt finne andre mtoder. Men vi ønsker jo egentlig ikke å se snupps vokse opp uten søsken som er i noenlunde nær alder...:)

Dersom du sliter med tanker rundt fødselen, så går det an å snakke med en jordmor, på mange sykehus finnes det jordmødre med spesiell kompetanse på dette med fødselsangst!

Skrevet

Jeg slet med fødselsangst etter nr 1, ble gravid igjen når hun var 6,5 år. Pratet mye med jordmor om dette og med jordmødrene på sykehuset (hadde igangsatt fødsel så hadde god tid til å prate). Hjalp meg veldig å få pratet om det, følte jeg fikk bearbeidet det på en måte jeg ikke hadde fått før (hadde en traumatisk fødsel med livløst barn på slutten).

Fødsel nr 2 ble en flott opplevelse, tross smertene. Følte meg trygg og ivaretatt. Er glad for at fødselsangst ikke stoppet meg fra å få flere barn. :o)

Skrevet

Nei og det er akkurat det..

Jeg håper jeg og kan si det.. at det ikke stoppet meg.. men sånn som det er nå .. så stopper det meg... Vi har en halveis plan om å bli gravid til sommeren..Og jeg håper bare jeg ikke "feiger" ut...

Jeg vet og at det sykehuset jeg tilhører, er det hektisk på.. og får kanskje ikke den oppfølgingen jeg trenger...

Ja jeg har tenkt på å prate med noen, kanskje i forkant av graviditet, for å bli mere forberedt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...