line_n & sara Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 blir så opprørt av denne krigen, terrorismen eller okkupasjonen, kall det hva du vil , men folkedrap er det! oppfordrer alle til å boikotte israel, typiske varer fra israel er grønnsaker som poteter og gulrøtter. er de merka med "fra middelhavsområdet" betyr det israel, og la være å kjøp disse produktene! boikottisrael.no
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Er enig med deg i at israel ikke akkurat oppfører seg pent, men en boikotting av f.eks israelske jordbruksvarer vil vel helst gå utover bøndene - og det er jo ikke de som er drittsekkene?
ana baroma Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 joda, er enig i at de trengr ikke å vise muskler på det viset - boikottaksjoner har vært prøvd før, med varierende resultat. Dessuten går det jo som Sauen sier, utover ganske vanlige folk. Nå er jo ikke palestinerne de snilleste gutta i klassen heller bestandig, men israel har jo en ganske annen styrke enn palestinerne. En sak har mange sider, så også denne:)
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har boikottet israelske varer i mange år.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 OMG!!!!!!!! Som jeg skrev i det andre innlegget,dette begynner å bli kjedelig. Den konflikten som var for 50år siden er der enda,men nå er det bare fingerpeking og krangling om hvem som gjorde hva når. De har våpenhviler og så bytter de på å skyte først når våpenhvilen er over.
Mamman til M&E Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Om det kjeder deg som sitter her i trygge gode Norge så er nok ikke ordet "kjedelig" det palestinere tenker på. Jeg har bodd en periode i Palestina og sett på nært hold hvordan israelere (ikke alle) behandler mennesker der og jeg fikk sjokk! Trodde ikke det var så gale. Så mye hat. Enig med HI, jeg boikotter! Og den sutrekjerringa som de har som ambasadør i Norge kan de like godt sende hjem igjen, snakk om å være usakelig i debatten. Skrekk og gru!
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Du har kanskje ikke helt peiling på hva som er bakgrunnen for konflikten, Jiterbebis-tøffere enn toget?
Gjest nanny carrie Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Begynner å bli kjedelig? Jaha..
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 La meg tippe at Jiterbebis tilhører et eller annet indermisjonsmiljø som digger Israel ;-) Kan ikke være lett...
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Hehe.. Vettu hva Spetakkel.. Jeg digger ingen av sidene. Men kjedelig så mente jeg at det er samme leksa om og om igjen. Det er våpenhvile til en viss dato de har satt og så begynner en av partene og skyte. Jeg er lei av den samme leksa om og om igjen. Jeg syns at Israel skal la palestinerene ha Gaza i fred og at Jerusalem skal bli en slags freda by som er hverken israelsk eller palestinsk,heller i retning internasjonalt. Jerusalem er jo hellig for begge parter + de kristne. Vet at det mest sannsynligvis er uoppnåelig,men det hadde vært ideelt. Og til dere andre som tror at jeg ikke vet hva konflikten er om,så vet jeg det. Jeg har da fulgt med i konflikten. Er ikke bakgrunnen jeg er lei av,det er de evige kampene hvor inger backer ned mer enn den satte våpenhvilen. Jeg håper de kan komme frem til en løsning,men sånn som situasjonen er nå,hvor de som kriger og de som er barn pr dags dato blir opplært til å hate motparten,så vet jeg ikke hvor mye man kan håpe på..
OsloMor Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 De barna blir vel rimelig lært opp av israelerne selv, når de på daglig basis blir sjikanert av israelske soldater. Israelerne har jo, som kjent, laget sine egne grenser, og Palestinere må gjennom ydmykende grense- og passkontroll for å nå f.eks.matvareutsalg. Folk har blitt jaget fra gård og grunn, og lever svært under svært kummerlige forhold. Selvsagt skaper det hat, hvem ville ikke hatet under slike omstendigheter? Har selv min aller beste venninne bosatt i Libanon, og hva hun har opplevd der de siste årene er mildt sagt rystende. Israel må trekke seg tilbake fra de okkuperte områdene og anerkjenne palestina, i tillegg til å stå økonomisk ansvarlig for de massive ødeleggelsen i bl.a. Libanon. (Som f.eks. rydding etter klasebombingen i 2006, som medvirker til at bl.a. barn blir drept og lemlestet på det groveste).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå