GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 og er kjente at eg fikk sputte rundt munnen :S Jekk og vasket meg godt rundt munnen, men er redd for at noe har komt inn også. Kattens sputt smitter vell like mye som kattens avføring, med tanken på toxoplasmose.. Eg bør vell nevne dette for jordmor når eg skal der på fredag? Noen som har erfaringer eller noe? Er 31+6 uker på vei Takk for svar
Underveis --> Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Toxoplasmose kommer kun fra avføring, eller gjennom infisert kjøtt. Man antar at 1-2% av kattene er smittebærere, og som regel gjelder dette ungen katter. Eldre katter har som regel gått igjennnom infeksjon, og er da som oss immune og ikke smittefarlige. Er bare å nevne det for jordmor, men de får jo ikke gjort mye med det. Sansynligheten for at du er smittet er jo også minimal.
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2008 Godt å høre
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Ikke farlig i det hele tatt. Hilsen gravid Dyrepleier :-)
januar mamma Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 jeg ville fått tatt en blodprove for sikkerhetsskyld. skulle du tilfeldigvis fått i deg noe så kan det behandles med antibiotika
imoen Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Det går nok fint. Må bare spørre. Har du skrivevansker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå