trolly Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Var hos legen i dag og han kjente på magen (er i uke 21). Han mente at hodet lå langt nede. Tok skikkelig tak nederst i magen, der hodet lå i følge ham, og rigget frem og tilbake.. Uff, blir så bekymret, syns han tok så hardt i. Hva om dette ble for mye for babyen? Kan babyen ta skade?
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Neida, babyen tar ikke skade av dette, den er godt beskyttet. Synes det var litt tidelig å sjekke leie på babyen alt nå da, den vil jo fortsatt ta kolbøtter og snu seg inni der. Normalt sjekker de ikke leie før rundt uke 28 med førstegangs og noe senere med fleregangs, og da sjekker de slik som du beskriver hver eneste gang. Kan virke veldig harhendt ja, og jeg har fått vondt flere ganger med de andre når de skulle sjekke om hode var festet eller ei. Huskerda jeg fikk førstemann ble jeg endel ganger sjokkert over hvor "hardhendt" de behandlet babyen når den kom ut jeg, både JM, barnepleier og lege, synes de svoppet den rundt, bente ut lårene for å sjekke hoftene osv, fikk jo nesten panikk, for selv turde vi jo knapt å ta i ham, hehe... Nå har jeg lært at små babyer tåler veldig mye!
Underveis --> Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Jeg måtte faktisk spørre jordmor om dette selv, for jeg klår veldig på babyen i magen selv. Klemmer og kjenner på den etter armer, bein, hode og rumpe. Synes det er så moro å kjenne på ham. Jeg burde definitvit hatt et vindu i magen som jeg kunne tittet inn i, bare for å se om jeg kjenner rett når jeg f.eks. nå mener han ligger med hodet ned, kroppen til venstre (han snudde seg i går) og hælene godt inn i siden til mammaen sin til høyre ;-) Jordmor sa det var helt greit!
ipeggy Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Underveis.dk: Vindu i magen skulle jeg også hatt! Elsker å kjenne på babyen, og "fange" føttene hans utenpå magen.
mamamaren Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Jeg og trykket skikkelig sist gang. Stappa fingrene godt inn i sia, så jeg fikk respons. Den ligger veldig godt beskytta inni der, og tåler det aller meste! Folk så rart på meg når jeg dreiv og trykka og kjente... Spurte mi jordmor også, og hun sa det gikk helt fint :-) Hihi, gleder meg til neste blir så stor!
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 De tåler nok veldig mye - livmoren og kvinnekroppen er jo tross alt laget for å beskytte babyen frem til fødselen, og den er nok spesialkonstruert av en eller annen veldig god ingeniør...=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå