Gå til innhold

En liten problemstilling ang. julegaver fra min mor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har fibromyalgi og for meg virker det som om hun "spiller" litt på sykdommen til tider. Jada, jeg vet at dette er en forferdelig sykdom med mye smerter som kommer i hytt og pine osv. MEN jeg hører ikke om noe annet enn at hun har sååå vondt.

Jeg har bla. i flere mnd. sagt at nå må hun komme seg ut og begynne på julegavene for jeg har liten lyst til å fly rundt og handle for henne også. Den første unnskyldningen jeg får er at hun ikke har bil på dagtid. Da sier jeg at søsteren min jobber jo skift og helt sikkert kan ta henne med på senteret tidlig en formiddag. Nei, da var det plutselig hunden som ikke kunne være hjemme alene (voksen bortskjemt engelsk setter) for da bare bjeffer han bare. Vel, jeg snakket med søsteren min og nevnte dette. Han kunne fint sitte i bilen hennes. Men neida, da får jeg høre av moren min at hun fikk sååå vondt når hun gikk rundt på senteret. Jammen, så planlegg kjøpene dine da sier jeg, og ta med søsteren for hun er flink.

Jeg er så drit lei av å fly rundt i siste liten og lete etter julegaver til oss og ungene fra moren min i siste liten. I år var jeg og mannen drit sjuke men vi måtte jo fly rundt på kjøpesenter og lete alikevel. Og ikke nok med det, men hun sender 200 kr. til oss hver. Joda, man skal være takknemlig for det man får. Men det er søren meg ikke lett og finne noe til den summen der. OG jeg vet at datteren til broren min, som er like gammel som min yngste, får for mye mere.

Ikke nok med det men når hun får vite hva vi har kjøpt for henne så presterer hun å skryte av seg selv. Det er jo sååå mye bedre å sende penger til oss så jeg får ordnet det. Hver gang hun setter i gang så svarer jeg at jeg kan fint maile deg en liste over str. til ungene og hva dem ønsker seg. Nei, det hører hun ikke på.

Her rett før jul så ringer hun meg og forteller at hun har vært på senteret og kjøpt gaver til den og den. Faktisk er hun så dum at hun nevner hva hun har kjøpt og dermed vet jeg jo hva de andre får for. Når jeg da spør om hun orker det da, så tar hun seg i det og er plutselig sååå dårlig. Må krabbe i seng osv.

Neste høst har jeg tenkt å maile henne en liste over hva ungene trenger og ønsker seg og str. på tøy. Og skrive med at i år gidder jeg ikke å handle for andre enn oss selv.

Dette hadde vært så koselig å få gaver fra henne som hun ønsker å gi oss, gaver som det er lagt litt omtanke bak. OG når hun må handle selv så skjønner hun kanskje at det ikke er så lett og finne noe til 200 kr. Gudene må vite hvor mange ganger jeg opp gjennom årene har sagt i fra om at det er ikke så enkelt å finne noe og gudene må vite hvor mange ganger jeg har gitt ungene de pengene som egentlig var tiltenkt å finne noe til meg. Jeg er rett og slett flau.

Moren min og samboeren hennes har ikke flust med penger, men dårlig råd har dem ikke.

Og når det gjelder sykdommen hennes, så vel, hun klarte en hel helg med bærplukking i Sverige med veninnene sine tidligere i høst. Da hørte jeg ikke noe om at hun hadde måttet ta smertestillende eller noe. Hun hadde hatt det så koselig.

Man har lov til å bli litt oppgitt da vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da hadde jeg blitt oppgitt også!

Skrevet

Helt enig med deg her.... gi klar beskjed at neste år må hun ordne det selv.... du kan evt. ha kjøpt noe til ungene bare som sikkerhet dersom hun ikke får fingeren ut, men hvis det du sier er fakta så klarer nok hun å handle selv. Hun synes det bare er så praktisk at du gjør det for henne, mindre for henne å gjøre. Hun vet hvor medgjørelig du er så da er du et lett bytte.

Så send den mailen når høsten kommer, så har hun god tid på å forberede seg.

Fy skamme seg som gjemmer seg bak sykdommen!!!

Svigermoren min har faktisk fibromyalgi, og tar masse smertestillende. Hun klarer så masse!!! Her er det faktisk jeg/vi som må si at hun må bremse ned.

Skrevet

Ja, du har lov til å bli oppgitt. Det hadde jeg også blitt, også hadde jeg lært moren min om nettbutikker!

Skrevet

klart du kan bli oppgitt..latterlig dame..

en ting jeg fester meg vet; stakkars bikkje..bo med en så lite bevegelsesglad dame...Og attpåtil setter..Hvordan går det med den??

Hilsen hundeelsker'n

Skrevet

Takk for svar damer.

Joda, hun går faktisk tur med denne bikkja. Men det er som regel samboeren hennes som gjør det. Han er ganske flink og flyr rundt i skog og mark i hytt og pine så bikkja får "kjørt" seg.

Moder'n er glad i å gå tur og gjør det mye, det er bare når det kommer til å shoppe at hun blir helt fjern. Jeg kjenner mange med fibromyalgi, men ingen som er som henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...