*lilleme* Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Vet ikke om det er bare her det er sånn.. men jeg har født 2 barn tidligere. nr 1 fikk jeg da jeg var kun 16. skjønte virkelig ikke hvordan jeg skulle takle smertene, å slik venting på å få noe medikamenter, Etter 14 timer, var det ingen forandring. så da bestemte de seg endelig for at jeg skulle få noe "hjelp". Nr 2. spurte jeg med en gang jeg kom opp, om jeg kunne få noe hvis jeg bestemte meg for det seinere. og da jeg ba om det, ble jordmora veldig ivrig etter å få litt fortgang i sakene, så ho "tok fostervannet" å da var det plutselig for seint at jeg kunne få noe smertestillende. finnes ikke disse medisinene for å hjelpe oss.? reiser heller til et annet sykehus, hvis det er anderledes noen vei???
Fjerdemann på vei Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har ikke inntrykk av at det er slik her i alle fall. De jeg kjenner, fikk nå det de ville ha når de ville ha det. Selv hadde jeg bare et par sup med lystgass og et par vepsestikk med førstemann, og ingenting med andremann, så selv har jeg aldri hatt behov for medisiner. Men her virker det ikke som de er veldig imot å gi dersom de fødende trenger det. Men det kommer vel mer ann på jordmora du får, enn sykehuset. Noen virker som er veldig imot medisiner, og vil helst at alle skal føde uten noen smertestillelse, mens andre mer lar mødrene få bestemme.
Mayken Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Da jeg fødte hadde jeg epidural, var faktisk jordmor som anbefalte meg det da jeg hadde styrtrier og kroppen jobbet imot åpning. Fikk full åpning kort tid etter at epiduralen ble satt siden kroppen da klarte å slappe mer av. Har sagt at jeg gjerne vil ha det denne gangen også hvis det viser seg at jeg får behov for det, og det skal ikke være noe problem sier jordmor til meg. Går på kontroll på sykehuset og hun anbefalte meg å skrive et ønskebrev, også for å fortelle om hvordan vi opplevde sist fødsel da det skjedde en del ting som vi ikke er fornøyde med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå