J -76 Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Heisann jeg er blitt skikkelig plaget med halsbrann og sure oppstøt. Jeg synes det var tidlig å få sånne plager nå, er jo bare 9+5. I forrige svangerskap hadde jeg ikke slike plager før i 3 trimester. Noen andre som er plaget av dette? og noen som har noe tips for å lindre? blæ.... For øvrig god dag til alle sammen!
Meg og gutten min :) Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Heisann. Eg er 8+4 idag og er også plaget av det. Er mye plaget til vanlig også, har tabletter på resept, men de kan eg ikke bruke under graviditeten. Så nå spiser eg på Link. Det er syrenøytraliserende tabletter som ikke skal gjøre noe skade. De fungerer veldig bra for meg, også mot kvalmen. Nå kaster eg opp ca 1 gang om dagen. Før eg startet med de 5-7 ganger om dagen. Og eg har nesten ikke noe syre i magen. De er ikke lurt å spise mat som du får mer syre av, som mandarin, eple, melkeprodukter++. Det er det rådet eg kan komme med, har iallefall hjelpt meg så er verdt ett forsøk:)
J -76 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2008 takk for svar, skal prøve å holde meg unna appelsin og fet mat, håper det hjelper, event. prøve Link :-)
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Jeg var plaget fra uke 6 i forrige svangerskap og tygde gaviscon og mandler. Dette hjalp.
J -76 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2008 mandler var nytt for meg, det skal jeg kjøpe i morgen, takker og bukker!
Hvitkløver2020 Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Grattis med den lille i magen=) Kjenner til dette med sure oppstøt,kvalme og oppkast!!! har to gutter og begge svangerskapene har hvert fyllt med dette siden ca uke6!! Hold deg unna fet mat, syrlig mat(og drikke), kulsyre, iste....kjenn etter selv men noen tips i allefall;) Spis "nøytralt" og tygg Gaviscon ol... he he..litt skal vi ofre for disse små!! Lykke til=)
J -76 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2008 takk takk! Flott med flere tips :-) Jeg tar nå opp kampen mot halsbrannen! he he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå