Gå til innhold

8 uker igjen.... Dere andre med termin i februar.. KLAR?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har tremin 19. februar, og kjenner at jeg begynner å glede meg til lillebror kommer, men føler fremdeles at det er en stund igjen..

Men nå har folk begynt å snakke om at fødselen er jo like rundt hjørnet. Noen reagerte på at jeg våget å feire jul på hytten: "Det er jo så langt vekke fra føden" fikk jeg høre... tar ca 1 time å kjøre fra hytten til sykehus!!!! For det første er det mange som har like lang..om ikke lenger, reisevei hjemmefra til sykehus.. og for det andre syns jeg det er litt tidlig å være "redd" for fødsel.

Mange spør meg om jeg har alt klart... om jeg har vasket babyklær osv... noe jeg ikke har gjort ennå...

Vi har kjøpt det meste av utstyr som vi trenger.. og mye etter førstemann skal ned igjen fra loftet.. Men har liksom ikke funnet frem tingene ennå..

Hvor langt har dere andre kommet? er dere klar? Jeg føler liksom at ventetiden blir enda lenger dersom huset skal være "babyklart" i nesten 2 mnd før lillebror skal komme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 18 februar og har ikke gjort klart noe ennå. Har tenkt å begynne å gjøre ting klart i slutten av januar/begynnelsen av februar. Snuppa kom 14 dager over tiden, så jeg tror ikke det er noen stor fare for at lillebror har tenkt å komme med det første.

Skrevet

Jeg har termin 14.februar og skal begynne å finne fram klær fra loftet når vi rydder vekk julen så jeg får vasket det opp. Ellers er mye utstyr ikke ryddet bort ennå etter storesøster på 2 år:)

Skrevet

har termin 21 feb og er litt lei, kjenner jeg... noe er klart, noe er ikke. tenker jeg tar det senere. må jo ha noe å gjøre når permisjonen begynner! gruer meg litt til å gå noen uker uten å jobbe! de der siste venteukene er for meg litt mareritt-aktige... så da må jeg ha litt klær å vaske, kaker å bake og barnerom å ordne:)

Skrevet

Tja... har termin 2. feb. men stresser ikke så kjempemye. Har handlet hentesett og skal vaske babyklærne nå, ellers så tar jeg det som det kommer..:o) Har det meste av utstyr vi trenger etter de andre, og det vi finner ut at vi evnt mangler får vi skaffe underveis.

Skrevet

Har termin 10 februar, å har ikke tenkt så mye på fødselen ennå egentlig, tar det egentlig helt med ro jeg... Har jo også fått beskjed om at jeg skal ikke regne meg å få til termin heller da så... hehe...

Men når det gjelder utstyr så har vi de største og dyre tingene, har bare igjen å kjøpe sånn div. vi trenger, som håndklær, kluter, bleier, såpe, salve ++ :-) å det skal vi handle inn de nærmeste dagene tenker jeg meg....

Skrevet

Her er ingenting klart. Eller, vi har jo alt utstyr etter de andre, men det står i garasjen og er ikke klargjort for ny baby. Tenkte å lete det fram rundt uke 36, ikke noe før.

Selvfølgelig KAN det jo skje noe nå, men da er det jo prematurt, og sannsynligheten for å måtte være på sykehuset i noen uker er meget stor. Og da har jo pappan all verdens med tid til å lete frem klær og utstyr.

Ikke har vi klær som passer premature babyer heller, så da er vi jo på "scratch" likevel.

Skrevet

Har termin 5. februar og har ovehode ikke begynt å finne fram saker og ting:( Eneste vogna som e klar... Svigermor tilbydde seg å vaske småklær for meg, så da trur æ at æ skal ta ho på ordet dær:) Vente nr. 4, så har d meste rundt omkring i skap og skuffer... Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Jaa :D

Jeg kan nesten ikke vente lenger, kjenner jeg er lei nå ja.. Vi mangler vogn (som kommer i hus om ett par uker) og bilsete. Ellers er det klart:) Har forresten termin 28.feb, så jeg er sist i køen på dette innlegget :P Men,men..

Skrevet

Jeg har termin 17 februar og er absolutt klar for at småen skal komme om ikke lenge, men ikke lei det å være gravid i det hele tatt:). Har alt klart (iallefall alt jeg regner med og få bruk for) bortsett fra seng. Alt annet som feks bæresele/bæresjal, vippestol osv har jeg heller valgt og se ann.

Men har ikke begynt og montere og legge frem eller vaske tinger og tang. Angående fødselen tar jeg det helt med ro, tar det som det kommer.

Skrevet

Hei. Her er ting i hus, av det som trengs med det samme. Mangler seng, men det tar vi på nyåret. Mens bilsete har pappaen fått ansvar for.

Har kjøpt litt av det minste tøyet, det får jeg vaske når permisjonen starter. Har UL termin 25. feb, men av erfaring så trur jeg den kommer før............men man vet jo aldri. Har verfall god tid, enda.

Gleder oss masse her i huset!

Skrevet

Jeg har termin dagen etter deg og har hatt noen skikkelig kjipe dager i det siste. Sover knapt om nettene for jeg har så vondt i hoftene og finner overhodet ikke noen behagelig stilling lenge nok til å sovne. GRRR!! Og tuppa har juleferie fra bhg så det er jo ingen fred og ro i løpet av dagen heller til å slumre på sofaen selv om mannen gjør en kjempeinnsats som "aktivitør", hehe. Og nå er det vondt på dagtid også, kynnere til stadighet som river i underlivet, ikke spes behagelig, så jeg er litt tynnslitt. Og nesten 8 uker til termin!! *dån*

Men klar? Nja, vi har jo det meste av utstyr etter førstemann, har bare bestilt ny vogn (har vogn, men ikke med bag) som forventes i starten på februar. Ellers er faktisk tøyet tatt ned fra loftet (siden vi skulle gi bort jentetøyet vårt til en venninne), men ikke vasket og brettet. Samme gjelder dyner og sånn. Må få kjøpt nytt lammeskinn til vogna, det er det eneste som står på tapetet. Og noen nye strømpebukser siden vi har "brukt opp" de vi hadde til førstemann.

Og 1 time til hytta? Vi var litt spontane og avtalte med et svigersøskenbarn om å feire med dem og det er minst 8 timers kjøretur en vei. Gærne er vi, haha :oD Gikk på overtid med nr 1 så jeg er meget avslappet til denne fødselen hva tidspunkt angår. Og i verste fall så finnes det jo sykehus i indre østland også, hehe, så får vi heller ta toget hjem, lillebror og jeg :oD

Skrevet

Har termin 2 februar, altså om 5 uker, så jeg har begynt å kjenne på det at tiden begynner å bli knapp. Fødte på selve termindagen forrige gang, så hvem vet når denne kommer?

Begynte å vaske babytøy for noen dager siden, er snart ferdig med str 50/56, så får vi ta det andre senere, er jo en god stund til h*n vokser utav det..

Ellers må jeg vaske vogna, bilstolen, tørke utav vippestolen og div.. Kjøpe ny seng, saueskinn, tummy tub.. hm.. mer..? Og hente alle gratispakkene rundt omkring ;)

Januar måned er rimelig travel i segselv da vi har 4 i familien som fyller år (som enda ikke er blitt handlet gave til), 1 dåp, og timeavtaler til jm og lege.. og vips så var det 2 februar :s

Tiden går så fort!!

Skrevet

har termin 17.feb. begynner å skjønne at det faktisk nærmer seg ...fødte 3 uker før termin sist gang..gangen før der fødte jeg på termin...

jeg har alle klærene klar og ferdig vasket.... men jeg har ikke lagt dem i skuffer enda...jeg har ikke begynt å sette frem ting enda men vil begynne å gjøre det nå når jula snart skal pakkes ned..men jeg venter vel til beg, av feb.før seng og stellebord er på plass..jeg velger å pakke sykehusbagen og ha klar klær i kommoden her hjemme aller først...mannen kan jo ordne det andre som mangler da om jeg føder før termin.....jeg velger å ryddde på soverommet vårt der også babyen skal ligge først...så slipper jeg å irritere meg over unødig rot,når jeg kommer hjem. vil ha vaskerommet ryddig.. slik at det skal være hyggelig å komme hjem fra barsel:) (eller rettere sagt få mannen min til å rydde der....hehe...jeg og min store mage..og bekkenløsning trives best med mere roligere aktiviteter om dagen:)

men jeg er mer forberedt på nå at det faktisk ikke er umulig at en fødsel er like rundt hjørnet og tiden går fort.

Skrevet

Har termin 5. februar, og har ikke dratt fram noe enda.

Men har handla inn bilsete med base, vippestol, vugge, tepper, himmelseng, sengekant, babygym, lammeskinn, voksipose, dyne, pute, ja mye jeg ikke kan komme på i farta.

Og har vogn, sprinkelseng og kurv som vi skal ha ved siden av senga vår, etter stesønnen min som sambo har fra et tidligere forhold. Er selv førstegangsfødende, så resten har vi kjøpt inn nytt.

Mangler ammeutstyr, madrasser til vugga og kurven, badebalje og stellematte, uro til sprinkelsenga, babycall og en del småtteri. Alt av klær er på plass, sånn er det å ha shoppedilla ;)

Tenkte å begynne å vaske de minste klærne nå utpå nyåret. Vugga blir nok skrudd opp om noen uker, vil ikke vente til siste uka. Men stresser ikke..

Skrevet

Har termin 12 februar!! Plutselig kjentes det veldig nært!!

6 uker igjen, kan nesten ikke vente!

Vi har kjøpt inn det meste, alle stor ting er på plass. Mangler småting som salver, bleier, kluter osv.

Og så er det å henge opp, skru sammen og vaske som gjenstår.

Regner med at det er på plass om en uke. Nå vil jeg bare bli ferdig med alt og nyte de siste ukene og pleie meg selv før snuppa kommer.

For regner jo med litt mindre tid til meg selv da:-)

Skrevet

jeg har termin 5 februar og det meste er stort sett klart. Mangler bare småtterier som ammebh, kremer og noe kluter.. Men allt av klær og stort utstyr står klart!

blir stressa om jeg kommer på noe jeg mangler og må fikse det med en gang. har kost meg med forberedelsene og syns det er deilig å bare kunne slappe av de siste ukene..

Skrevet

Har termin 19. februar jeg også, og her er det foretatt omrokkering på soverom og søsken som må dele rom når nr. 4 kommer... Ellers gjenstår det å kjøpe litt ullklær og vaske de klærne vi har lagret på loftet. Også må vi kjøpe en ekstra vognpose og søskensete til vognen, for minstejenta vår er bare 16 mndr gammel og må bruke vogn en stund til. Rent mentalt er jeg så klar som det går an, sliter med bekkenløsning og prolaps og må ta 2-3 paracet hver natt mot smerter for å kunne få litt søvn, så nå vil jeg bli ferdig! Men rent fysisk vet jeg jo at kroppen slett ikke mener det samme.... 7 uker igjen, så det er bare å bite tennene sammen.

Skrevet

jeg har termin 14 feb. og har så og si ingenting klart.. vogna er klar. seng og lekegrind kjøpt men nedpakket, skal kjøpe stellebord/kommode og barnesete når mannen kommer hjem om 14 dager.. ingen klær er vasket siden ingen kommode er kommet i hus, så her er lite klart. venter nr 4 og må si at lite er klart. har hente klær, og litt vanlige, men kjøper når prinsessa kommer, vet jo ikke hvor stor hun er. ellers ingen håndklær,ikke sengetøy... kasta og gitt bort det meste og det jeg har er lyseblått=( ikke no særlig når det er ei jente... hehe..så håper hun holder seg inne litt til

Skrevet

Jeg har termin 21 februar og har ikke så veldig masse klart! Har kjøpt vogn og bilsete, men ikke noe annet en det!

Men har allerede fått masse klær av familien så innkjøp av klær trenger jeg ikke tenke på!

Har også fått litt utstyr av svigerinna mi. Men jeg tenker å kjøpe inn alt jeg trenger nå i januar! Blir nok sykmeldt siste tiden før permisjon så greit å ha noe å gjøre da også ;;)

Har vært hjemme hos familien min som bor 8-9 timers kjøretur unna nå i jula, så en hyttetur 1 time unna går jo fint det!

Tar egentlig alt helt med ro jeg, stresser ikke noe:)

Skrevet

Jeg er også hos foreldrene mine i jula, altså 3 timer unna nærmeste sykehus.. så en hyttetur 1 time unna er ingen problem.. :)

Skrevet

Jeg har termin 16 februar. har hatt en en del utstyr klar lenge, men har ikke vasket klærne. Det venter jeg med til det nærmer seg litt mer.

Ellers er jeg en smule lei, har hatt vonde kynnere og bekkenløsning lenge nå. (har allerede vært sykemeldt i 5 uker )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...