Gå til innhold

Kan man bli fosterforelder, som alenemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn alene og trives veldig godt med det, men jeg kunne virkelig ønsket meg en litt større "familie". I tilfelle må jeg ha et barn som går i barnehage/skole, slik at jeg kan få gå på jobb. eventuelt kan jeg jo være avlaster av typen anden vær helg eller noe.

For øyeblikket har jeg bare 2 soverom, man må vel sikkert ha eget rom til barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mange enslige som har fosterbarn. Minstekravet er at barnet får eget rom ja. Unntak er fosterbarnsøsken kan ev. bo på samme rom

Skrevet

takk! jeg får større bolig om en stund, så det ordner seg etter vært. har tittet litt på disse forsterforeldre sidene og det er ordentlig ferlt å lese "hvem vil ha Thomas på 2 år" som om det skulle vært et salg.

Skrevet

Ja, er enig i at det er grusomt å se de annonsene "hvem vil ha Thomas på 2 år", men jeg har hørt fra de i bufetat at det er veldig effektive annonser.

Med å sette det på kanten så får de flere henvendelser og sjansen for at barnet får et godt hjem blir mye større. Mange glemmer alle de barna i Norge som ikke har det godt.

Ble litt skremt over en stor undersøkelse som ble gjort hvor det viste seg at over 30% av Norges befolkning ikke visste hva et fosterhjem var. 60% mente at barnevernet for ofte tok barn ut av biologisk hjem.

Det viser veldig tydelig at det er altfor lite kunnskap blandt folk angående dette.

Masse lykke til med å bli fosterforelder en gang i fremtiden, det er utrolig givende.

Skrevet

At folk forstår lite kan vi jo se bare ved titte litt på hvem partier som folk stemmer på...

Men ihvertfall, jeg har jo 2 rom nå og barnet mitt er hos faren sin anden vær helg fredag til søndag. Om jeg blir avlastningsmamma 1 helg vær 4 helg da? Går det? For da er jo barnet hos far og avlastningsbarnet får h*ns rom.

Skrevet

For å være helgeavlaster er kravene mindre, kanskje det går fint med kun 2 soverom? Ta en telefon og spør barnevernet i din kommune.

Skrevet

Du trenger ikke eget soverom til barnet for å være helgeavlaster/besøkshjem. Holder lenge med en reiseseng eller en madrass på gulvet, eneste krav er "egnet soveplass."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...