Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 hver enste gang en vaksineforkjemper skal diskutere temaet, så viser det seg at de ikke kan en dritt om det, så hvorfor forviller de seg inn på diskusjonsforumer med denne snørrhovene holdninga si for å gjenta til det kjedsommelige at de som lager vaksiner sier det er så bra så...rene helskosten/vidundermedisinen skulle man tro.....jeg blir så matt av disse folka.....jeg har til dags dato ikke møtt en enste vaksienforkjemper som kan noe om dette....er det virkelig mulig????? men jeg har møtt hauger og lass ab hjernevaska helsesøstere som mener at vaksiner har reddet uafattelig mange unger verden over....og hver enste gang mener de noe sånt som at kjempemange unger ville dødd av kikhoste om de ikke var vaksinerte....og så har de ikke engang lest statistikken for dødlighet av kikhoste før vaksinerin!!!!!! gud bedre og alle disse folka som ikke er stand til å sjekke folkehelsas egene tall fortsetter villede alle dere unge godtroende mødre med små unger som temmelig sikkert har det like greit uten å bli pumpa fulle av vaksiner halve barndommen..... hvorfor er det så vanskelig å skjønne at de som selger medisner ikke bør være førstehåndskilde.....og hvorfor ialle dager er de så himla vanskelig å skjønne at de TJENER PENGER på dette, og definitivt ønsker å fortsette med det!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 ...og ikke ti ville hester kan få meg til å tro at lgemiddelindustrien har noen større intersse av folks helse enn coca cola eller mobiltelefonprodusenter.......de ønsker kun et stort marked.....og det ønsker de med hud og hår.....den enste forskjellen er at det er enklere å bevise at en telefon er defekt enn at en vaksine er det samme....dersom ikke telefonen deres virker lengre så klager dere sikkert....men dersom ungene deres blir skadd av vaksiner er dere rettighetsløse....legemiddelindustrien er juridisk sikra mot søksmål med tanke på vaksiner.....og hvorvidt de virker eller ei?????....iallefall er det usedvanslig mange unger som får kikhoste i norge i da......vaksinerte unger altså!!!! og dersom man ikker på stistikk, så er det jammen rart at ikke alle får disse sykdommene 7 år etter siste vaksine....dette kan umulig ha noe med å gjøre at sykdommene er og var på naturlig tilbakegang lenge før vaksinene ble introdusert..... folkehelsa sier vi har 95% dekning og at vi MÅ ha 90%.....de bare glemmer å fortelle at ingen over 25 år eier noen form for immunitet.....så dersom vi har en vaksinedekning på 40-50% så er det i såfall toppen i realiteten....og da skal vi jo ifølge folkehelsa se enorme epdemier også.....så hvor pokker blir de av da??????vi skulle hatt voksen meslinger i fleng.....men det tror jeg også vi får......vi har nå i mange år hatt en buffer fordi alle over ca 35 år er naturlig immune mot kusma, røde hunder og meslinger......nr neste generasjon kommer, de full vaksinerte altså.....så tenker jeg vi får disse epidemine i fleng hos de voksne....dvs de som blir ekstra syke og faktisk ikke tåler disse syksommene som er harmløse for barn i de aller fleste tilfeller!!!!!....men det er kanskje av intreresse å ha en fullvaksinert befolkning til enhver tid, altså en befolkning som vaksineres vert 7 år livet igjennom????
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Hm, årsaken kan vel ikke være at du går rundt med skylapper og nekter å se saken fra et annet perspektiv enn ditt eget? Beklager, men hele innlegget ditt virker gjennomsyret av en paranoid tankegang som overhodet ikke er interessert i logisk argumentasjon.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 jeg vet ikke hva d har sprengt vekk i huet ditt, men gi meg en god definisjon på paranoid....det handler aldri om paranoia å være skeptisk til legemiddelindustriforskning.....men det handler utelukkende om naivitet når mennsker finner seg i at produsenten er den eneste som innehar forskningsdata.....en annen ting er at alle som ikke vaksinerer har satt seg inn i temaet altså har de med største sannsynlighet vært pro vaksiner en gang i tiden....dere som vaksinerer har neppe vært i våre sko meningsmessig....så hva angår skylapper og relativt smertelig banal begrepsdekning så har du iallefal ikke imponet nevneverdig
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Føler at du kanskje har krysset grensen mellom sunn skepsis og paranoid. Hadde hatt full respekt hvis du rett og slett hadde sagt at du unngikk vaksiner pga mulige bivirkninger. Det er et fair valg, i likhet med de som velger motsatt. Der du imidlertid mister enhver form for kredibilitet er når du stempler de som velger å vaksinere, helsepersonell og den store majoriteten av forskere innenfor området som uvitende. Det er der skylappene kommer inn. Blir litt som å argumentere for at jorden er rund ovenfor de som hevder at den er flat. Med andre ord ganske meningsløst. Så for ikke å forspille mer tid og krefter på en meningsløs debatt, gidder jeg ikke tilbringe mer tid på dette forumet.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 ok, jeg anser det som mindre oppsiktsvekkende at en vaksineforkjemper mener at en anti vaksine tilhenger er paranoid.....denne lettere lavmåls hobbypsykiatrien er sikkert en god støtte i dine "valg" som ferdig drøvtygd samfunnsprodukt...men flott du tok deg tid her inne, til å "banke" litt vett inne mellom øra på alle oss tullinger.....jeg trenger som sagt aldri et annet argument enn kvikksølv for å la være å vaksinere.....om jeg er paranoid eller du er naiv kommer neppe til å ha så mye å si i den store sammenhengen uansett...så lenge jeg står fritt i mine valg til å la være å injisere mine unger med, atter en gang; kvikksølv, aluminium, fosterceller, formalin og annen snacks.....så er du fri til å leke vidre i lykkeland med spisse gjenstander fylt av toksiner all fornuft tilsier ikke er ment for menneskekroppen....påståelig er du iallefall!!!!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Seriøst? Hva tror du ville skjedd i Norge etterhvert hvis ingen babyer ble vaksinerte? At barnedødligheten hadde sunket kanskje? Og ikke kom å si at man i Norge ikke opererer med riktige dødstall for små barn! Hva tror du ville skjedd med de stakkars babyene som av medisinske årsaker ikke kan ta vaksiner, men som det oftest går bra med likevel fordi majoriteten velger å vaksinere for å holde disse sykdommene nede. Spiller ofte liten rolle at man ikke er imun i åresvis så lenge man er imun når man er i den aldersgruppa hvor det faktisk er farlig å få disse sykdommene. Er jo ikke farlig for en voksen å få kikhoste, men en stakkars baby derimot!
Helseinterressert Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Er vi svekket er vi mer truet av sykdom. Vaksiner har lite med sykdomsbekjempelse å gjøre. Feks ble 200 000 fullt ut vaksinerte rammet av kikhoste i tiden 1970-1990 i storbritania. Vaksiner er heller ikke trygge. Det regnes at minst 3000 dør årlig i USA av vaksiner. De har videre utbetalt nærmere 10 billioner kroner til vaksinasjonsskadde. Når minstealderen for å vaksinere mot kikhoste ble hevet fra spedbarnsalder til 2 år i Japan sank krybbedødsforekomsten med rundt 70%. Noe lignende skal ha skjedd da MMR vaksinen ble forbudt. I kjølvannet av massevaksinasjon har sykdommer endret form og mange har økt massivt i omfang. AIDS kan ha oppstått som følge av vaksinasjon. Feks regnes den formen av Polio som eksiterer i dag å være forårsaket av poliovaksinen mens den naturlige formen for polio er borte. I sammenligninger mellom uvaksinerte og vaksinerte grupper av mennesker er det sett store helsemessige forskjeller. Vaksinerte har hatt høy forekomst av feks allergi, astma og autisme mens blant de uvaksinerte var det ingenting. Legemidler er noe av det som tar mest menneskeliv i den vestlige verden, så nei, jeg tror ikke det ville være spesielt risikabelt å kutte ut vaksinasjon. Jeg ville ha forventet kraftig tilbakegang av uventet død og en hel rekke sykdommer om vaksinasjon hadde blitt forbudt. Vaksinering og dets bivirkninger handler om enorme pengesummer. Produsentene tjener ikke penger på friske mennesker. Av norske barn født i 2007 valgte ca 3000 å takke nei til vaksinering.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Veldig gode fakta og tall, helseinterrestert!!!! les det alle der som tviler på om disse sprøytene med kvikksølv, abortert fostervev, virus, bakterier, dna, aluminium, formalin, phenol etc er av helsemessig relevans for deres barn!!!!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Vaksineforkjempere tror de vet alt om vaksiner fordi de hører på helsesøster. Helsesøstre vet heller ikke alt om vaksiner. Jeg har ikke vaksinert noen av mine barn og ingen har vært syke. De er 6 år gamle og aldri hatt en ørebetennelse eller halsevondt. Kun litt omgangssyke, men det kan alle få. De vaksinerte ungene jeg kjenner er syke støtt og stadig med feber, halsevondt, bronkitt, ørebetennelser osv. Jeg er så glad jeg leste side opp og side ned om alle vaksiner og tok min konklusjon ved den kunnskapen jeg leste meg frem til at vaksiner bare er tull. Ja jeg får kjeft av venner og familie som lar være vaksinere, men jeg står i mot presset. Kommer jeg med min kunnskap blåser de meg av og sier folkehelseinstituttet vet best og at vaksiner er best og hellig. JAJA, BLA BLABLA....
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Ja, der kan du se...de blåser deg av og hevder at Folkehelseinstituttet har rett.....hvor mye har de lest tror du? Sannsynligvis ingenting. Jeg opplever det samme, men gidder ikke diskutere dette emnet med folk som ikke har lest noe om det, for de hevder bare det som er "oppe og vedtatt" den såkalte sannheten fra helsesøster. Det er patetisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå