Gå til innhold

Hva er i din koffert til sykehuset???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er tiden inne for å klargjøre hva som skal tas med til sykehuset? Har dere gjort det, og hva har dere tatt med?

Vet ikke annet enn behagelig skift, toalettsaker og bind jeg skal ha med. Noen tips der??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fotoapparat, mobil+lader, helsekortet (!), ammeinnlegg, amme-bh/-topper, noe klær til far (pluss tannkost osv til ham) - og noen klær til bebisen. :)

Skrevet

Kan jo ramse opp, siden jeg nettopp er ferdig å pakke den :P

Jeg har med:

- Joggedress

- Pysjamas

- Tøfler

- 3 skift (sokker/truse/amme-bh/singleter)

- Hjemreiseklær til både meg og den lille (body/sparkebukse/vinterdress pluss lue og votter). BIlstol tar far med når vi blir hentet.

- Telefon, kamera og lader til disse (og laptopen, just in case;)

- En bok og noe lesestoff

- Liten toalettmappe med alt mitt eget i reisestørrelser

Forøvrig er barselhotellet her utstyrt med det meste, så en trenger strengt tatt ikke ha med stort mer enn morgenkåpe og tøfler her i følge de ;)

Jeg har hatt bagen stående halvveis klar siden to uker før termin, men pakket den helt ferdig først i kveld. (Vi skal inn i morgen, på overtidskontroll). Det kan vel være greit å sørge for å ha litt rent tøy å pakke fra en er fødeklar, tilfelle noe skulle skje.

Skrevet

Ja ikke minst helsekortet ja, veldig veldig viktig ;) også ammeinnlegg har jeg med

Skrevet

Vet dette ikke har noe med koffert å gjøre, men vet dere om det koster for partner å sove med babyen og mor på barselhotellet? Noen som har sagt dette til meg, så blir jo litt irritert og forvirret om dette er sant:S

Skrevet

Hos oss koster det 400 kroner natta for pappaen (med mat, eller 250 for kun overnatting...om jeg husker rett), men prisene varierer nok fra sted til sted så du må høre hvordan det er hos deg.

Skrevet

Tror det koster rundt 600kr inkl måltider på Ullevål..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...