Gå til innhold

Fy så stygge dere er!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal si dere en ting, at jeg kan med nikket på hjertet si at hadde jeg fått vite på ultralyd at det kom til å være noen som helst LITEN eller stor skade på babyen min, hjertefeil som hadde medført komplikasjoner, eller handicap, downs, what ever, så hadde jeg ikke NØLT med å ta abort!!

JEG har ikke ønske om å bevisst sette meg i en situasjon med ett barn med spesielle behov.

Noe annet hadde selvfølgelig vært om mitt barn nå ble skadet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer HI.

Skrevet

Jeg foreslår at vi legger disse diskusjonene død ved å ikke dytte dem opp, og ikke starte nye som blir dyttet opp.

Dette blir ialle fall mitt første og siste bidrag til disse guffne og egentlig helt irrelevante diskusjonene, som ikke har noe annet hensyn enn å være jævlig.

Skrevet

Jeg kan ikke signere dette som enig, for jeg vet i mitt hjerte at selv barn med ekstra behov hadde jeg fått. Jeg har et med ekstra behov, allerede, så jeg vet hva det betyr. Det er ikke bare idealistiske og abortmotstandergrunner til at jeg sier dette.

Det handler om barnets rett til livet. Og at foreldre da blir de som må hjelpe, er som det er. Håper dine foreldre hadde tenkt slik, om det var deg dette var om.....

Jeg vil aldri utnevne meg selv til dommer over liv.

Hvorfor er det forskjell på når det er greit å ha barn med ekstra behov? Det at du kjenner barnet, eller at det har fått livet ved fødsel? Livet fikk barnet den dagen egget ble befruktet. Det var den dagen det mennesket ble gitt sjansen til livet. Tar en abort så blir en den som bestemmer om dette livet skal ha en mulighet eller ikke. Samme som om en skyter noen og dermed dreper dem. I ytterste konsekvens så er det faktisk sannheten, samme hvor stygg den er. Bare metode og tidspunkt er forskjellig.

Det som ikke er forenelig med liv, det dør. Det som er forenelig, det lever.

Skrevet

Deg om det, HI.

Skal vi la det ligge nå? Det her går jo faen ikke an å skrive om mer.

Skrevet

Hvorfor er man stygg om man ønsker å gi liv til et barn selv om det ikke er såkalt velskapt? Hva er så stygt med det?

Jeg hadde ikke tatt abort selv om det var noe galt med barnet.

Har selv et barn som ikke er som alle andre, og det har vært noen tåret. Men hadde aldri byttet han bort med noen andre, og selv om han ikke er såkalt perfekt, så er han helt perfekt i sin mors øyne. Og i Guds øyne!

Skrevet

Tårer skulle det være. Ikke tåret.

Skrevet

Jeg lurer i den forbindelse på èn ting...

de som er så himla negativ til abort mtp avvik på fosteret (det er faktisk ordet avvik medisinsk helsepersonell bruker. Ved bla funn av div kromosomfeil....), HVORFOR I HEL.... TAR DERE ULTRALYD SELV???

For å fastslå termin? Neppe.. Dere er jo de skinnhellige som sier at barna kommer når de er klare..

For å finne ut om noe er galt med fosteret?? Ja, og om så er... HVA DA???

Skrevet

Jeg tok ul fordi jeg var nygjerrig på kjønn og for å få skikkelig termin. Ville aldeles aldri ha avbrutt mitt svangerskap. Barnet mitt var såååå etterlengtet.

Skrevet

Så lenge livet ikke kan leve på egenhånd, men må leve som en "parasitt" (jada, ekkelt ord, men kom ikke på noe bedre) er det en del av den kroppen det vokser i (moren) og er sånn sett ikke et "eget liv". Mener jeg.

Skrevet

Jeg tok UL fordi jeg ville vite kjønnet, termin og OM noe var galt.

Fordi, nemlig, HVIS noe var galt, ville jeg forberede meg på hva som ventet meg etter at den lille var født!

Da kunne jeg på forhånd samle opplysninger om fks downs, hvis barnet mitt hadde det. Det finnes støttegrupper man kan melde seg på FØR babyen kommer, og man kan også møte andre foreldre med barn som har Downs, sånn at man er bedre forberedt på hva som venter.

Derfor tok jeg UL, du som lurte.

Ikke alle tar abort bare fordi noe er galt med barnet.

Jeg hadde tatt imot barnet mitt uansett, og elsket det like høyt fra første dag. Akkurat som enhver mor, med ethvert lite barn.

Skrevet

For å se ungen, enkelt og greit. Det var eneste måten å snikkikke på;) Og så for å finne rett termin(selv om en har en dato, så kommer jo ungen når den er klar. Det er bare greit å ha en dato å forholde seg til.). Og for at det er vanlig å ta den rutine-UL'en.

Med hånden på hjertet; selv om jeg har et barn med ekstra behov, var det IKKE avvik jeg var ute etter ved UL i andre svangerskap.

Om noe hadde blitt oppdaget ved UL, så hadde jeg nilest om det. Det vet jeg. For det var det jeg gjorde da ene her fikk diagnose. Det var aldri i mine tanker å evt velge bort barn. En får det en klarer.

Skrevet

Signerer HI....

Men aldri om jeg gjør det med nick.. ( signerer aldri med nick her) for det er jo for det meste bare sprø kjærringer her...

Skrevet

Ja, dte er helt klart delte meninger om dette. Selv vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Ikke før jeg eventuelt satt oppi en slik situasjon. Det er umulig å vite hva en gjør før en er i en slik situasjon..

Det jeg synes er rart er at det finnes mødre som HAR disse barna her inne. De som er syke og ikke "normale" ( unnskyld utrrykket..), og de "råder" nesten andre å tenke seg om både to og ti ganger før de eventuelt bestemmer seg for å beholde et veldig sykt barn..

Jeg ville trodd at en mamma kanskje hadde sagt at " je, dte er jævlig, men det er verdt det" Fordi de er mammene deres og elsker dem over alt på jord..

Men de gjør jo ikke det.. Kanskje en skal høre på dem?? Jeg vet ikke... Håper jeg aldri aldri i verden trenger å ta dette valget..

Skrevet

Du skriver "JEG har ikke ønske om", blablabla...

Fy så egoistisk du er. Har man valgt å ha sex, og blir man gravid,

DA har man et ansvar.

Man dreper faktisk. Og ikke hvem som helst, men sitt eget barn.

Skrevet

Så utrolig heldig min sønn er som har en mor som meg som har ønsket han vellkommen fra første stund;-)

Skrevet

Skremmende at folk tenker slik som deg HI, en ting å ta valget, men å ta et slikt valg uten å nøle er en annen sak.

Skrevet

Jeg har en storesøster som er født med spesielle behov, og hun er grunnen til at jeg tenker på samme måte som HI!

Hun skjønner selv at hun er spesiell, og hun har et voldsomt sorg og savn etter å være "normal"!Hun ønsker seg mann,barn, hus og hjem, noe hun aldri kan få!Hun er mine foreldres store bekymring, for hvem skal ta vare på henne den dagen de er borte (og ikke kom å fortell meg at samfunnet gjør det, for det er noe %¤#&// tull!!!!). Derfor har det blitt JEG som må følge henne opp, JEG som ikke kunne besøke venner når jeg var liten, for da ble min søster alene uten noen å leke med!JEG som ble hentet ut av klasserommet mitt, når min storesøster fikk raserianfall og lærerene var redd henne!Hun er blitt mitt anvar, et valg jeg ikke har hatt mulighet til å ta selv, nettopp fordi samfunnet ikke tar ansvaret!Og jeg jobber selv innen helsevesenet, så jeg vet hvordan dette fungerer fra begge sider!Så lull dere inn deres lille rosa drømmeverden, om at bare egoister velger abort!Men dere tar et valg både for dere selv, selve barnet og barnets søsken!Valg som dere kanskje ikke sikkert skjønner rekkevidden av!!!!

Skrevet

Klart jeg føler med deg over her som har en storesøster "med spesielle behov" som du selv sier.. Men likevell blir det feil med denne utsilingen av mennesker. Man kan aldri vite hvordan barnet blir før det er født og vokser opp.

Skrevet

At dere i det hele tatt gidder å diskutere dette.

Kryss heller fingre og tær for at dere aldri må ta en slik avgjørelse. Hva dere velger om dere først befinner dere i en slik situasjon tror jeg uansett det er umulig å vite helt sikkert på forhånd.

Uansett hva foreldre velger i en slik situasjon bør de møtes med respekt, for de har tatt et umennesklig valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...