Gå til innhold

Hvor gamle er babyene deres blitt, og hvordan går det med dem/dere??


Gjest

Anbefalte innlegg

Er blitt så stille her på forumet, så syns det hadde vært så koselig å høre hvordan det går med dere jenter :o) Har dere flyttet over på din baby, eller er BiM tiden over? Savner BiM litt jeg :o)

 

For vår del har den lille gutten vår blitt 4 uker gammel. Han gir oss så mye glede i hverdagen, og smiler masse - det er så skjønt :o) Litt slitsomt må jeg innrømme det er iblant, og spesielt mangel på søvn er krevende. Strever litt med magen sin på kvelds - og nattestid nurket vårt, men det går seg vel til etterhvert. Ser litt frem til hverdagen starter igjen over jul, litt greiere å forsøke å få litt mer rutine på ting da tror jeg. Vår eldstemann på snart fire er kjempeflink storebror, og tydelig stolt av lillebroren sin :o) Noe sjalusi innimellom merker vi nok, men dette tar han heldigvis ut på oss og ikke lillebror.

 

Jeg syns det var utrolig deilig å komme seg ut og trille tur. Kjenner formen stort sett er tilbake til normalen. Men et spørsmål - hvor lenge blødde dere? Jeg er tydeligvis fremdeles ikke ferdig med det, og lurer litt på når det har tenkt å gi seg. Spent på 6 - ukerskontroll for lillegutt over nyttår, regner med han legger greit på deg. Har dere vært på 6-ukers?

 

Gleder meg til å lese hvordan dere har det, om noen fremdeles er her inne iblant da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille frøken er alt blitt 8,5 uke, synes ukene går utrolig fort..! :) De første 3 ukene var slitsomme med lite søvn, kontinuerlig amming og helt feil døgnrytme,men nå går ting veldig fint og vi koser oss masse! Formen min har vært fin hele veien heldigvis,men jeg hadde også et veldig lett sv.skap. Husker ikke helt når jeg sluttet, men mener det var rundt 6 ukers kontrollen. 6 ukers ktr med frøkna gikk fint, alt var som det skulle og hun sjarmerte legen i senk med å være et eneste stort smil :)

Veide henne uken før jul og da viste vekten fin oppgang. Ammer fullt og gir 1 flaske mme på kvelden i tillegg. Sover godt på natten nå, opp hver 3.time for mat og sovner greit etterpå. Litt tidlig å si,men gleder meg alt til neste gang det forhåpentligvis skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg titter innom noveberklubben, men det er ikke mye aktivitet her... Håper det tar seg opp etterhvert:)

Lilleprinsen vår er blitt en mnd gammel og det er utrolig morsomt å se hvor fort han utvikler seg! Han er stort sett en veldig fornøyd kar, så vi har det kjempefint. Han har nok forstått at det er lurt når man er barn nr 2! Storesøster er 2 år og kjempestolt av lillebror. Det er litt problematisk at hun skal kysse på han så veldig. Han har allerede vært veldig forkjølet:(

Når han skal sove så gjør han det oppå meg. Det ver jo litt upraktisk kan man si, og jeg håper han vil prøve senge sin snart! Ellers er dagene travle, men veldig koselige:)

 

Når det gjelder blødning så varte det i ca 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jenta mi har blit 8,5uke nå og er som en engel. hu har lagt veldig god på seg ligger over gjenomsnittet bådde i vekt å høyde. utroligt siden eg bare ammer. storebror er veldig stolt og det er hans baby. har ikke merket noe missfornøyd fra storebroren. eneste er at han skal være litt vel mye oppi henne. så hu blir godt vant med og ikke helt for sove i fred. men hu har godt sove hjerte så det er ikke noen problem.

om nettene så sover hu første økt på 5-7timer, det er helt herligt.

eg begynnte for 2-3uker siden og legge henne sånn i 8-9 tiden om kvelden og da bare sov hu til 4-5 tiden om morningen i ett. så fikk hu litt mat og sovnet igjen.

eg er helt i himmelen for å si det slikt med den sovingen. broren var helt omvent. han skulle ha mat hver andre time hele døgnet de 3-4første månedene.

 

blødningene mine varte i ca5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

 

Jeg venter på svar fra deg på innlegget vårt med adressen til bloggen din. :)

Har så lyst å følge med dere videre! :)

Hadde vært gøy å treffest en gang. Jeg har slekt i Oslo, så vi kjører et par ganger i året nedover dit.

 

Gutten vår er 7 uker i dag! Han har blitt veldig stor synes jeg!

På seksukerskontrollen var han 5 uker, og da veide han 5310 gram og var 56,5 cm lang. Så han hadde strekt seg veldig, og vekten var normal.

Han har navlebrokk da, så det var ikke så gøy, men det er ikke farlig og det kommer til å ordne seg selv etter et par år.

 

Jeg blødde til det var gått 5-6 uker. Jeg tok ks da, så jeg vet ikke om det har noen innvirkning på blødningen, men jeg blødde ikke mye de ukene det stod på. Brukte bare truseinnlegg etter sykehusoppholdet.

 

Har du vært inne å sett på bloggen vår da? :)

 

Stor jule og nyttårsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

Lille frøkna mi blir 9 uker mandag den 5jan. Har lagt på seg godt siden vi dro hjem fra sykehuset, når vi var på 6ukers kontrollen hadde hu gått opp 1350g. Det er ganske bra syns jeg :-) Hu er stortsett ganske snill, sover mellom 4-6 t på natta og det er ganske deilig. Får litt mer søvn nå enn tidligere :-) Lillemor smiler og "snakker" masse spes når hu ligger på stellebordet og det er SÅÅÅ herlige lyder hu lager.

Kunne aldri tenke meg å byttet henne bort for alt i værden. Hu er mamma og pappa's øyensten=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Lille Iver er nå 5 uker i dag og veier 5700 allerede. En stor og god plugg. Han er , som dere vet, bare verdens vakreste. Det er så deilig å ha fått han ut. Vi sliter litt med rutiner og han vil helst sove i mammas armkrok. Og det er jo ikke meg imot, selv om jeg vet jeg vil slite litt med det senere. Så han ligger ytterst i mammas seng, med egen dyne. Mine tre eldre gutter har også sovet i min seng når de har hatt behov for det, og det har gitt dem trygghet.

Puppen spises på ganske ofte, ca 3-3,5 timer i mellom. Og innimellom mye oftere. Men pytt pytt.. det går seg vel til.

 

Ellers har ammetåka tatt meg for fullt, og jeg er litt utenfor alle andres verden. Og det er egentlig ganske deilig.

 

Blødningene stopper så vidt nå merker jeg, og jeg både gleder og gruer til litt kos med mann min igjen. Så var det bare å få Iver over i sin seng da.... hehe. Men små problemer.

Det var i alle fall en kos tråd, fint å følge med hvordan det går med dere her inne. Kommer nok til å følge bim en god stund fremover.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Her blir gutten straks 5 uker!! Har allerede vært til HS 3 ganger så jeg vet at han legger på seg fint. Ville ha en ekstra vektkontroll pga at han sovner ved puppen bestandig. Er bare 5 min, hvis han er veldig sulten 10 min, med aktiv suging ved hvert måltid.

Men han er en fornøyd gutt!! Å kjempe søt og herlig. Ler og snakker og sjarmerer alle!!

Gleder oss til 6 ukers kontroll neste uke, synes det er spennende å følge med vekta. Å godt å få en sjekk av lege på han også. Han har fremdeles hevelse i hodet etter sugekoppen, synes den henger i lenge...

Ellers går natta greit, sovner i 24-01 tiden og sover til 05-06 tiden. Da får han litt mat, så er det søvn igjen til i 9-10 tia. Så jeg får sovet litt jeg og!

 

Blødningen sluttet vel etter 3 uker tror jeg, rundt jula... Kommer ikke på var veldig lite på slutten.

Så nå skal vi beg på babysvømming!! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...