Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning ved første, hva med andre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om sjangsen er større for å få svangerskapsforgiftning ved andre mann når første svangerskap var slik? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du har større sjangse for å få sv.skapsforgift. igjen dersom du allerede har opplevd det en gang. Enkelte er mer disponible enn andre.

Jeg har hatt begynnende sv.skapsforgift. i første og andre sv.skap. tredje og fjerde sv.skap har vært helt normale:=)

Skrevet

Jeg har ikke hatt det selv, men det er vel økt fare for sv.forgiftning med nr. 2 hvis du hadde det med nr. 1.

Min svigersøster hadde det med nr.1, men ikke med de neste 3, så det er ikke sikkert man får det flere ganger! :-)

Skrevet

Min lege sa til meg at det IKKE var større sjangs enn for de som aldri hadde hatt det han faktisk :)

Hadde moderat sv.forgiftning med førstemann, hatt et perfekt sv.skap denne gangen, ikke en protein i urinen, ikke en hevelse (bortsett fra litt i beina nå...i uke 41..), og moderat vektoppgang.

Skrevet

Takk for svar... fikk litt "flasjback" i kveld, er i første trimester og hoven i føttene. Sist gang var jeg så hoven at jeg hadde problemer med å gå (brukte rullestol på slutten) og veldig høyt blodtrykk. huff sikkert bare jeg som er nervøs for å oppleve det samme igjen...

Skrevet

Ved alvorlig pre-eklampsi ER det faktisk 30 sjanse for ny runde.I mitt tilfelle ble det medisinering for å unngå det denne gangen.Ser bra ut til nå =)

Skrevet

Er større risiko ja, men ikke så mye (kommer litt an på alvorlighetsgraden osv). Jeg hadde det med første, men ikke med nr 2 og nr 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...