Gå til innhold

er det bare en ul man får???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 30, og synes det er litt rart at man ikke får flere ultralyder på sykehuset når fødselen nærmer seg,,, kan de være sikre på at babyen ligger riktig og at alt er bra bare ved undersøkelsene hos jordmor egentlig??? hun tar jo bare mål av magen og hjertelyd.... man kan jo ikke vite alverden avdet vel??

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Det kommer an på hvor du bor. Her i telemark, skien er det to ultralyder i svangerskapet. En i uke 17-19 (den ordinære) og en i uke 32 for å sjekke vekst og at alt er OK der inne.

Disse to er gratis.

Skrevet

Man kan kjenne på utsiden hvordan babyen ligger, trenger ikke ekstra ul for det ihvertfall. Stort sett er det en ul, men sikkert litt regionale forskjeller.

Skrevet

jeg bor i østfold og holder til fredrikstad sykehus,,,men har ikke hørt om noen flere ul, men hadde blitt veldig glad om jeg fikk en undersøkelse i uke 32, er jo sånn små nervøs for om ting er bra osv,,, jeg tok en 3d ul i uke 25, men de ser jo ikke etter sånt der og ikke har jeg råd til og betale for en ul til,,, skulle jo alltids klart det, men er jo dumt og bruke penger på noe jeg kanskje kan få gratis om jeg spør.

Skrevet

Hvilken vei babyen ligger kjenner de som regel, og vekst får man jo en formening om. De tar UL om de er usikre. Og hjertelyd og bevegelse tyder på at alt er bra med den lille.

Man får bare én ordinær UL, men de som har behov for fler får jo det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...