Gå til innhold

Svigermor tar seg for mye til rette i hjemmet mitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er bare et lite hjertesukk. Jeg har ingen lang klagesang å synge, men må bare uttrykke et sted at jeg blir så fryktelig lei meg når svigermor opptrer som om hun eier kåken, men insisterer i samme åndedrag på å bli behandlet som en gjest. Hun omgås meg som om vi er venner, men snakker nedlatende om meg bak ryggen min.

Hvordan kan hun forvente å bli godt mottatt her når hun går rundt og gir uttrykk for at våre holdninger og verdier er dårligere enn hennes - det gjør meg usigelig trist.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må endre taktikk! Det er å kjøre hardt mot hardt! Si f.eks at du også begynner med samme oppførsel i hennes hjem.

Eller at hun ikke kan komme dit når hun er slik. Hun er GJEST,thats it!

Altså,min svigermor bestemte seg for å kjøpe inn klesvaskemidler og bleier til oss hver gang hun kom,noe som var totalt unødvendig!

Hun hadde andre merker osv,og det var påtrengende,for hun spurte ikke først. Vi hadde mer enn nok til slike ting,og ville også dermed forsørge oss selv og våre barn.

Hun var ikke lett å overtale til å stoppe,men da sa jeg at da gjør jeg bare det samme hos henne,da kjøper jeg med de vaskemidlene og sprayflaskene jeg synes hun kan ha i hjemmet,og tar med det hver gang vi kommer på besøk! Hun mente at det var jo ikke det samme...

Men det ble en slutt på det.

Herregud,hun VASKET klær hun kjøpte og pakket det inn,og de var ikke helt tørre når det ble pakket opp....!! Wæh så mye rart hun gjorde.

Skrevet

Sambo er oppgitt for at min mor tar seg litt for mye til rette hjemme hos oss.. Jeg er glad til, da slipper jeg å gjøre det hun gjør- men er vel på tide å ikke lite på mamma.. :P (er 24) men det er jo handy da. Hehe.

Skrevet

Fytte rakkern å frekk hu er....huff,,,dette er sikkert noe hun gjør med vilje,,

Når hun ikke er hos dere så går hun sikkert og pønsker ut hvordan hun skal gjøre livet deres til et helvete..

Det at hun snakker nedlatende om deg bak din rygg synes jeg er meget ufint av henne og det burde hun bli satt på plass for..

Men ang det andre..hun prøver sikkert sitt beste og kanskje mannen din bør ta en prat med henne om at den baktalinga og at når hun er hos dere er hun en gjest og ikke trenger å være så ivrig i heimen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...