Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Nå skal jeg være akkurat like barnslig som samboeren min - og mange andre damer her inne som også klager på andre, får fram kun sin side av saken. Trenger utløp for litt frustrasjon. Beklager langt innlegg! Til jul i år hadde vi ganske dårlig med penger (jeg har ikke fast jobb), men hun har alltid ment at mannen skal skjemme bort dama, og jeg liker også å gi henne ting som hun ønsker seg, og blir glad for. Jeg fant noen øredobber fra en designer hun likte hvertfall, også ønsket hun også seg et digitalkamera. Rosa. Jeg spurte om det måtte være rosa, og det måtte det absolutt ikke, men vi har et speilreflekskamera fra før, så et lite digitalt hadde vært greit. Først syntes jeg det var unødvendig men etterhvert syntes jeg det ikke ville være så dumt likevel. I.o.m. at jeg fikk gavekort fra en jobb jeg har, kjøpte jeg et ganske billig digitalkamera for dette, og spurte om de hadde i rosa - nei, men ok, kjøpte det, la ved kvittering i tilfelle hvertfall. Til jul virka det som hun ble kjempefornøyd med gavene. Men i dag har hun gått rundt og vært sur hele dagen. Hun fortalte meg til slutt hvorfor - fordi det kameraet likevel ikke var rosa. Må si jeg egentlig ble veldig skuffa... Og nevnte forsåvidt hvor barnslig og utakknemlig jeg synes hun var! (Hun sier mener forresten til stadighet at jeg er barnslig, og er veldig nøye med å nevne at jeg er det, og umoden, etc.). På ingen måte kan jeg si at det har virka som at det ville være en feil at kameraet skulle ha en annen farge enn rosa! Og de som i tilfelle var rosa, var mye mye dyrere. Forresten fikk jeg to gensere og et par skinnhansker av henne til jul. Mest av alt ønsket jeg meg massasje fra henne, noe jeg virkelig elsker, sagt fra om opptil flere anledinger, og det er noe hun i tilfelle kan gi sammen med noe annet. Det jeg er ganske lei av, er at hun alltid har noe å utsette på gavene jeg gir henne. Jeg ble akkurat ferdig med ei masteroppgave, og ville gi henne noe fint, så jeg ga henne en ring som hun ettertrykkelig hadde ønska seg, fordi hun hadde holdt ut under arbeidet (vi fikk barn iløpet av tiden, jeg følte jeg mistet totalt interesse for det jeg holdt på med, og ble deprimert). Hun virka først glad for gaven, men etterpå var det tydelig at det var feil av meg å gi henne den, fordi det stilte henne i dårlig lys som ikke hadde gave til meg. Jeg har også gitt noen gaver tidligere i sommer, men da var det fjortissaktig alt sammen, stygt, dårlig smak etc. Nå vet jeg rett og slett ikke om jeg orker å gi henne flere gaver, for jeg blir faktisk ganske såret og skuffa over at det er ingenting som skal være bra nok! Jeg kommer med blomster til stadighet også forsåvidt... Jeg liker hverdagsromantikk også... Er det flere enn meg som synes hun oppførte seg barnslig og utakknemlig her??
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Joda, enig med deg der ) Hva du skal gjøre med prob aner jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Enig med deg! Utakknemlig! Jeg hadde sluttet å gi gaver! Hun blir jo ikke glad, så da kan hun klare seg uten gaver!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 utakknemlige merr.Vi hadde også lite penger til jul,meg og min mann kjøpte derfor ikke gaver til hverandre i år.Er ikke det viktigste i julen syns nå æ.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Hadde vært superglad om jeg hadde hatt en mann som deg jeg. Synes hun er utakknemlig og barnslig jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Takk. Tenkte å foreslå det for henne, at jeg alltids kan slutte å gi henne gaver. Mener å huske jeg foreslo det før også, da sa hun at jeg kunne heller prøve å bli flinkere til å skjønne hva hun ønsket seg. Jeg liker også å gi gaver, få henne glad, at det er jeg som gjør det. Jeg vil gjerne være verdens beste kjæreste for henne! Såklart, jeg vet jeg har visse "feil". F.eks. har jeg et problem med at jeg er sjalu og at jeg ikke er spesielt selvsikker. Det er ekstremt slitsomt for meg selv også! Men det går bra så lenge hun ikke sitter og er sur på meg hele tiden, og skal smile og være hyggelig til alle andre enn meg, og ikke minst angripe meg med akkurat de tingene der. HI
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Jeg er alene, så er ikke vant til partner. Mitt inntrykk er likevel at de aller fleste er misfornøyde med partneren på en eller annen måte. Kommunikasjon? Høres det flott ut? Tror dessverre det er en sjelden ingrediens i forhold...... Hvorfor skal forhold være så vanskelige? Det kunne jo vært så lett, bare en kunne klart gi uttrykk for hva en ønsker, og det blir møtt med forståelse(fra begge sider).
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Det høres jo ikke ut som om noen av dere har det bra i forholdet da.. Har hun alltid vært slik fra dag 1 eller er det noe som er kommet etterhvert?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Det sliter vi med, og er klare over det også... HI
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Helt enig med deg slutt å gi henne gaver hun blir jo ikke glad uansett.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 Hun var veldig forelska i meg i starten, mens jeg tok det mer "med ro", så hun var nok ganske glad i ting fra starten av... Synes det er veldig frusterende! Vi hadde en diskusjon etter at hun spurte om det kunne byttes, og jeg sa jeg syntes hun var barnslig, og hun sa hun selv ikke hadde det så veldig artig selv med å ha det slik, altså å bli sur for at fargen var feil likevel... Men følte ærlig talt ikke for å si at "nei, det skjønner jeg, unnskyld for at jeg sa det, det var dumt gjort" akkurat da nei. HI
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 Skulle tro det var noe annet som plaget henne. Men såklart, noen folk er vel bare utakknemlige. Jeg vet ikke, kjenner faktisk ikke noen som oppfører seg slik.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #13 Skrevet 28. desember 2008 så utakknemmelig.. jeg hadde blitt ganske såret om noen gjorde slikt mot meg.. syntes dere burde ta en skikkelig prat sammen, må ligge noe mer til grunn enn at kameraet ikke var rosa... har forresten selv et rosa digital kamera, kjekt det.. men ville mye heller hatt en speilrefekskamera.. er jo bildene som skal bli bra, ikke hvordan kameraet's farge er
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #14 Skrevet 28. desember 2008 Tok en prat om det isted. Hun sa hun bare sa at det var greit om det ikke var rosa, bare fordi jeg ikke skulle synes hun var dum som brydde seg om det. En ting jeg også er lei av - hun klager over at jeg tolker alt hun sier, og ofte tolker det negativt, om ting jeg mener er store og viktige. F.eks. når jeg sier at jeg elsker henne, og hun ikke svarer, så lurer jeg litt.. for hun bruker på å gjøre det. Jeg har stadig litt vanskeligheter med det, men prøver å ikke ta ting i verste mening, men har gjennom mange opplevelser fra tidligere erfaring med at det sjelden er positivt når det ikke er positivt svar (altså ikke noe positivt i det hele tatt). Derfor har hun sagt klart at jeg skal høre på hva hun sier, altså, har hun sagt hun elsker meg en gang, gjør hun også det stadig neste dag (eksempelvis). Ut i fra dette tenkte jeg - er det ikke så farlig at det ikke er rosa, så er det vel ikke det. Bildene blir forøvrig ikke kjempebra akkurat nei, er ikke et dyrt kamera heller, men hadde aldri regnet med noe annet i den prisklassen (måtte være under tusen for at jeg skulle ha råd). Hun mente de hadde rosa kamera der, men det hadde de utsolgt for da. Men jeg føler jeg egentlig har gjort mitt, har veldig stor prestasjonsangst hver gang jeg kjøper henne gaver, om hun skal like det eller ikke... Det er utrolig demotiverende å vite at det stadig ikke er bra nok. HI
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #15 Skrevet 29. desember 2008 For ordens skyld, jeg ble også ganske såret, og det er i dette tilfellet ikke noe mer - som jeg kan se hvertfall, som ligger til grunn, enn at det var rosa. Hun sa det var en "stor ting å kjøpe", og derfor burde det virkelig være "bra" også. Greit nok, men var dette her jeg hadde råd til. Gavekortet utgjorde 3/4 av kjøpesummen. stadig HI
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 For ordens skyld, jeg ble også ganske såret, og det er i dette tilfellet ikke noe mer - som jeg kan se hvertfall, som ligger til grunn, enn at det var rosa. Hun sa det var en "stor ting å kjøpe", og derfor burde det virkelig være "bra" også. Greit nok, men var dette her jeg hadde råd til. Gavekortet utgjorde 3/4 av kjøpesummen. stadig HI
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 Synes vel egentlig dere virker ganske umode begge to jeg... Synd når to som er så dårlig på å kommunisere får barn, stakkars de... Gir dere ikke særlig gode odds på at dere fortsatt er sammen om ti år...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #18 Skrevet 29. desember 2008 Jeg vil nå egentlig bare gjette meg til at i stedet for alle disse gavene kunne hun kanskje heller ønske seg en forlovelsesring, og et løfte om giftemål. Ikke alltid så stor stas å bare være samboere.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #19 Skrevet 29. desember 2008 Syns samboeren din virker noe urimelig ja. Hun fikk nå tross alt noe hun ønsket seg. Både øredobber og kamera. Når det er sagt så tror også jeg at det kan være noe annet som ligger til grunn for din samboers misnøye. Muligens som en annen her sier at det hun egentlig ønsker seg er en forlovelsesring. Når jenter oppfører seg slik er de enten ikke noe å samle på fordi de aldri kan gjøres fornøyd eller de tør bare ikke si hva de egentlig ønsker seg og det kommer til uttrykk gjennom slikt. At du egentlig skal kunne gjette hva hun egentlig ville blitt glad for.At du burde kjenne henne godt nok eller noe slikt. Kvinner sier som regel ikke rett ut hva de egentlig ønsker seg. Er vanskelig det der. I hennes hode burde du sikkert skjønt at hun bare ville bli fornøyd med et rosa kamera selv om hun sa noe annet.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #20 Skrevet 29. desember 2008 Helt sykt å henge seg opp i fargen på kameraet da... Det er barnslig, for det er noe man kan oppleve at barn gjør, og ikke forventer av en voksen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå