Gå til innhold

Synes dere eg er litt ufin nå...eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk gaver til D i år av endel av mine tanter og onkler. Eg får ingenting av de, og gir heller ingenting til de eller deres barn. Vi har roet veldig ned på julegavene de siste årene, og gir bare til de nærmeste...Noen av disse som D har fått gave av har aldri møtt henne, og eg har heller ikke sett de på 2 år...andre ser eg av og til, dvs kansje 3 ganger i året, men gaver har aldri vert noe tema....(ikke at det er noe galt i gavene, for all del;)

Derfor har eg heller ikke sendt julekort til disse, sendte bare til besteforeldrene, oldeforeldrene og tantene til D, men altså ikke til mine tanter og onkler...

Nå mener mamma eg bør sende et "takk for gaven-julekort", men eg føler det blir litt feil....Det blir veldig tydelig, for å si det sånn, at eg sender kortet bare fordi eg "må" og det føler eg blir helt feil....Selvfølgelig vil eg takke for gaven og sende kort neste år (vi flyttet hjem til Norge en uke før julaften i år, så det ble litt lite tid....) siden vi fikk gave i år....Men bør eg virkelig sende et forsinka julekort nå for å takke? Bør eg da også sende kort til de som ikke gav noe og de som gav noe, og som fikk julekort, men ikke takkekort?

Men er det vanlig altså?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde laget nyttårskort med takk-for-gaven og sendt.

Skrevet

Øhhh... man sender ikke takk for julegaven kort nei... ikke normalt. Men en sms hvor man takker er jo kanskje grei for syns skyld... takkekort er forbeholdt etter fødsler, dåp, konfirmasjon og bryllup.

Så jeg mener du har rett og mora di har feil :-)

Skrevet

Hva med en god gammeldags telefonsamtale?

Skrevet

telefon er litt uaktuelt, ettersom eg også føler det blir dumt å ringe til noen som eg ikke har snakket med på 2 år, og som også har vert i strid med min familie(selv om dette er ordnet opp i)....det blir pinlig...

Som sagt kommer eg nok til å treffe noen av disse de neste mnd og da kommer eg nok til å takke for gaven:)

Skrevet

Hos oss er det ganske vanlig å takke for juklegavene man får. Enten man ringer, skriver sms, eller sender et "takkekort"/nyttårshilsen el.l.

Det gjør vel ingenting om det er tydelig at du "må". Det er jo vanlig å takke etter at man har fått en gave, dermed "må" man jo...

Skrevet

Send en sms eller takk for gaven neste gang du treffer dem. Du trenger ikke lage takkekort for julegaver.

Skrevet

Hallo litt sikk og bruk bør man kunne, og ja det er vanlig å takke for gaver enten ved personlig kontakt, sms, kort, e-mail. Egentlig skulle takken ha kommet umiddelbart, men det er aldri forsent å takke og det viktigste er at det blir gjort ikke når.

Du behøver ikke lage kort.... vistaprint...har takkekort og kort du kan gjøre personlig. Jeg har laget egne kort for min sønn der som kan brukes til takk/ beskjed osv....

Skrevet

Jeg har aldri sendt noe takk-for-gaven kort, aldri hørt om de som gjør det heller. Så nei, jeg hadde ikke gjort det. Men på den andre siden, de har vel fått julekort på forhånd. Så lag et godt nytt år, takk for gaven kort??

Skrevet

Vi har sluttet å sende julekort og sender heller en takk for gaven kort etter jul..Det er faktisk ikke helt uvanlig..!

Skrevet

Kan godt være det ikke er uvanlig, er sikkert litt avhengig av hvor en bor/hvilke kretser en går i. Sa bare at jeg aldri hadde hørt om det her hos oss.

Skrevet

Ikke misforstå, eg kommer til å takke for gaven når eg ser disse personene (evt visst eg ser de..)

"Problemet" er egentlig de som vi aldri ser....og som vi i tillegg ikke har så godt forhold til. Som sagt har det vert ting i familien, og vi blir f eks ikke lenger invitert ut der på familiemiddager (når alle andre i familien blir invitert). Derfor synes eg det ble litt spesielt og veldig påtvunget å sende kort....Dessuten har vi uannsett ikke for vane å sende kort for å takke, sender heller en mld, ringer e.l

Har heller ikke sendt julekort til de, nei, hadde ikke falt meg inn å gjøre det heller....Men kommer nok til å gjøre det neste år da, siden vi fikk gave i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...