Gå til innhold

ang KS. venninna mi mener hun kan velge

Anbefalte innlegg

Skrevet

ei venninne og jeg diskuterte fødsel. min er på overtid å hun er ikke gravid.

hun lurte på om jeg skulle ha KS eller ikke.. jeg sa at jeg har jo ikke noe problemer så jeg håper jo at jeg får føde naturlig.

samme med bedøvelse. jeg vil ikke ha noe jeg ikke har absolutt nødvendighet for. kansje lystgass.

hun sa med disse ord: jeg tror jeg bare skal skal ta keisersnitt.

akkurat som om det er noe hun kan krysse av på et kjema for hvordan hun vil føde. (hun er veldig glad i kroppen sin)

hun er fast bestemt på at dette er et såpass fritt valg. jeg er sikker på at det ikke er så enkelt.. samtidig som jeg var nok litt urettferdig i uttalelsene mine mot henne (jeg har lest en del om det å det har ikke hun) så jeg la ut om komplikasjoner for mor og barn o.l.

hun mente at det bare var snipp snipp så var ungen ute. (hun tar veldig lett på alting)

hvem av oss har egentlig rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.... det beste for barnet og prosesser i mor, er å føde vaginalt. Og så har du smerter i ettertid; ved KS har du stor operasjon, så smertene kommer etter at barnet er ute. Ved vaginal fødsel, har du smertene før barnet er ute, og glemmer de idet barnet er ute. Selvfølgelig kan noen oppleve smerter i ettertid, men de fleste er ved vaginal fødsel ferdig med smerter etter ungen er ute.

KS er ikke så enkelt som mange vil ha det til, og ingen vet hvordan ettertiden blir før en er der.

Det samme kan en vel si om vaginal fødsel, men det er det som desidert er best for barnet, i de aller fleste tilfeller.

Jeg har hatt hasteKS og vaginal fødsel etterpå, men ikke planlagt KS. Vet der er en forskjell,, men vaginal fødsel er for de fleste lettest for kroppen og barnet, om der ikke er noen medisinsk grunn for KS.

Skrevet

Det er ikke "fritt valg" egentlig nei, men hun kan søke om det. Jeg tror de fleste kvinner som ønsker keisersnitt i dag kan få det, bare de syter og griner nok.

Men det aller beste for mor og barn er om det skjer på naturlig vis. Så fremt det ikke er noen komplikasjoner.

Skrevet

Nei det er ikke så lett som å bare krysse av et skjema så får man keisersnitt. Man må ha en grunn som legene syns er god nok. Selvfølgelig går det jo ann å lure på seg litt psykiske problemer evt fødselsangst.. Men det syns jeg blir feil ovenfor de som faktisk sliter med det.. Og keisersnitt er absolutt ikke noe å ønske seg med mindre det er medisinsk nødvendig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...