Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Er nå 36+5 i morgen og venter i grunn bare, ingen lege sier jeg går til termin, er passe fødeklar.. Men har i kveld nå sinnsyke murringer i mage/korsrygg.. Andre som har startet sånn?? og over til rier osv.. Hadde så håpet nå og komme meg til 1jan..
elikatt -mamma til 4- Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Alle mine fødsler har startet med murringer i mage/korsrygg. Jeg har aldri sett snurten av verken slimpropp eller vannavgang! :-) Hos meg har murringene vært begynnende rier, de har stater pent, ikke vondt eller plagsomt, så har de økt sakte men sikkert i styrke og intensitet.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2008 Ok.... hvor lang tid fra starten av vondt til du fødte da??
elikatt -mamma til 4- Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Med første tok det ca 12 timer fra jeg skjønte hva murringene var til jenta mi var født. Nr. 2 ble satt i gang, så det var anderledes. Nr. 3 tok det omtrent 10 timer. Men de første timene var det ikke vondt, med nr. 3 begynte det å gjøre skikkelig vondt ca 3-4 timer før han var ute. Men det er jo forskjellig hos alle, hos noen går det mye fortere, andre kan bruke et par døgn fra første tegn på fødsel. :-)
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Hei. Jeg er bare på besøk her, syns det er så gøy å lese fødselhistorier osv..hehe..Fødselen min begynte sånn. Hadde murringer i korsryggen og en del nedpress. Det begynte sånn på morgenkvisten, tenkte ihvertfall ikke på at dette kunne være starten på noe..hehe...Begynte med rier da i 17-18 tiden på ettermiddagen, som kom uregelmessig, men dette var rier. Og jenta vår kom 0146 den natta, så her gikk det fort for å si det sånn...så fra første rie til hun var ute gikk det 7 timer og 1 kvarter (var førstegangsfødene) Men var i aktiv fødsel kunn 1 time og 1 kvarter, åpnet meg 7 cm på denne tiden... Fødte for 7 mnd siden..Jeg sier bare gled deg, vondt, ja, men..ja, det kan ikke beskrives:) Ps. vannet mitt gikk en eller annen gang når jeg satt i badekaret, i løpet av denne timen, aner ikke når..hehe Lykke til.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2008 Ok... jeg har fått vite at her vil det gå fort, fordi jeg har ingen livmorhals igjen og er moden.. så jeg vil ikke kjenne de start riene sier både lege og jordmor.. så vi får bare se.. skal gå å legge meg nå, så får jeg håpe at det går litt lenger. Takk for svar ))
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2008 Oi hehe skjønner at dette blir spennende, får legge meg så får vi se hva natten bringer .o)) Har skikkelig tak i korsryggen nå.. og mye murringer i magen så jaja vi får se.. Takk
Itsrejk Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Spennende, spennende... Du får holde oss oppdatert så godt du kan. Lykke til!
elikatt -mamma til 4- Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Vent ikke for lenge med å ringe føden da, det høres ut som det kan gå fort hos deg! Jeg tror jeg ville ringt dit nå for sikkerhets skyld hvis jeg var deg. Det er veldig greit å få høre hos de hva som er lurt å gjøre. :-) Hold oss oppdatert da, dette er spennende! Lykke til! :-)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2008 Hei.. uff dette var en vond natt. Hadde sinnsykt tak og murringer. Men det var ikke noe system i det. Hadde vondt i ca 30 sek og kom og gikk hver 10 min.. ca. Men jeg fikk aldri så vondt at jeg ikke kunne prate som jordmor på sykehuset sa jeg ville få, så jeg lå der og var våken i hele natt og bare ventet i grunn på at det skulle øke.. men sovnet til morran i dag.. er mer rolig nå og ikke så mye murring. Skal til legen i dag kl 2 så da får jeg høre med dem. Kanskje sjekke åpning nå. Se om hodet er festet og div.. Takk for koselige svar.. holder dere oppdatert! )) klem og masse lykke til dere også.
elikatt -mamma til 4- Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 Hei... hvordan gikk det hos legen i dag?
sheila Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 Hei! så spennende. Har holdt på sånn i litt over tre uker nå. Legene har sagt at han kommer nok i løpet av natten flere ganger. Nå er jeg så sliten at jeg holder på å besvime, men håper det går fort for deg! Hold oss oppdatert, vært flott å få tilbake håpet om han han faktisk skal komme. Er 5 dager over termin nå så er jo grenser for hvor lenge det kan gå..
Nile79 Skrevet 29. desember 2008 #13 Skrevet 29. desember 2008 Har du hatt smertene i tre uker? Jeg begynte å få de i dag, så da skjøner jeg at det fortsatt kan ta litt tid da. Jeg som hadde håpet at noe kanskje var på gang ;-) Vel, vel jeg er bare 37 + 2 så det kan jo enda ta litt tid. Håper du får sove og slappet av litt, så du ikke er utslitt til fødselen.
Itsrejk Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Hvordan gikk det hos legen, og hvordan går det nå? Er du her ennå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå