Gå til innhold

Dere som farger håret....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å farge det rødt. Kobberrødt, hos frisøren. Men jeg ser ikke for meg å løpe til frisøren å få farget etterveksten hver 4-6 uke liksom? Hvordan gjør dere det? Kan man få blanding kjøpt med seg hjem?

Har heller ikke farget ettervekst med hjemmefarge. Er det vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet en farge jeg liker. Og jeg farger selv:) Det jeg gjør med ettervekst, er at jeg tar farge sånn ca i etterveksten, og lar det virke i 20 minutter. Så tar jeg farge i resten av håret også, og lar alt virke i 10 minutter til. Dette er sånn 30 minutters farge.

Husker nå ikke navnet, men det er sånn fargepakke med blekingsmiddel i(2 i ett). Så når jeg har skylt ut fargen, så striper jeg det, og lar det virke i 20 minutter.

Så er det ferdig.

Det er ikke vanskelig, men kan sikkert virke litt vanskelig i starten. Trening gjør mester. Det er ikke resultatet som er rart og vrient å få til, men prosessen.

Jeg har aldri farget hos frisør, så det vet jeg ingenting om:) Selv om frisører har kommentert fargen positivt:)

Skrevet

Blir ikke det som blir farget for andre gang, altså det utenom etterveksten, veldig mørk i mitt tilfelle da? Siden det ikke er bleking.

Skrevet

Jeg har heller aldri farget det hos frisøren, men flere frisører sier jeg har fin farge selv om det er en blanding av det ene og det andre :)

Det blir fort dyrt hvis man skal ta etterveksten hos frisøren hele tiden, så billigere å gjøre det hjemme!

Skrevet

Nei, det er det som er poenget i å gjøre det slik jeg beskriver over her:) Min farge er veldig mørk, med rødt i. Dersom du farger etterveksten i da 30 minutter tilsammen, og bare 10 minutter av det er i resten av håret som er tidligere farget, så får du lik farge på hele håret:) Du bare frisker opp det som tidligere har farge, ved å ha i farge i de siste minuttene.

Frisører har kommentert at det ser profesjonelt gjort, ut:)

Skrevet

Ok da ;o)

Får sjå om jeg våger. Takker for svar.

Skrevet

jeg farger håret selv hver 6 uke. Jeg hadde rødt da jeg var i begynelsen av 20 årene og den farven blir blass etter få uker og blir ikke fin. Nå farver jeg det kun mørkebrunt som er samme farve jeg alltid har hatt(har mye grått hår som er arvelig betinget for alle damer i min familie fra de er 20 år). Jeg farver kun etterveksten for å få best resultat. Kan hende jeg en veldig sjelden gang tar i resten av håret og lar det virke i 5 min for å friske opp.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg rett og slett skal la grå hårene bare komme, eller farge når den tiden kommer.

Må da være trasig å stadig måtte farge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...