Musemor med tre søte små Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Ok, jeg vet at spiren ikke begynner å bevege seg får i uke 10, men jeg syns likevel jeg kjenner den. Ikke spark altså, men som en myk klump på en måte, som blir litt større for hver dag. Er bare 7+6 så jeg syns det høres rart ut at jeg kjenner den så tidlig. Er det andre som "kjenner" den så tidlig?
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 jeg svarer kanskje ikke helt på spørsmålet ditt men..hvordan vet du hvor og hva du kjenner etter? jeg vil så gjerne det jeg og,men skjønner ikke hvordan..og hvordan vet jeg at jeg kjenner det jeg skal kjenne liksom? hehe..kanskje jeg bare driver å kjenner noe som vanligvis er der..hehe.. redd for at jeg ikke er gravid allikevel jeg nå..men er uansett bare 5 uker da..
Musemor med tre søte små Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2008 Det kjennes ut som om det er en myk klump under skambenet som ikke var der før. Litt ømt på en måte. Forrige gang kjente jeg det første sparket i uke 14-15, men hadde denne følelsen 1-2 uker før.
Mammatil2gullgutter<3 Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Jeg kjente liv med nr1 i uke 15...Men det er faktisk tidlig...Og selv så tror jeg virkelig ikke det er særlig normalt og kjenne liv tidligere enn i uke 12,mfor babyen er jo ikke akkurat stor da...Men hvem vet?Er det babyen,så er du heldig:) Og gled deg over det:) Du kan også spørre legen din hva han tror,eller jordmor:)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Hei Jeg har kjent mine fra ca uke 10, men ikke tidligere.. Kanskje det er livmoren som vokser du kjenner? Den er jo en klump, men ikke så liten da. Spennede er det nå at det er en liten der inne og nå er det ikke lenge før h*n kommer til å farte rundt og gi deg glede uansett. Klem
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har også en slik "klump" eller tyngdefølelse denne gangen nede i magen og har faktisk hatt det en stund. Tror ikke det er babyen i seg selv, den er jo bare litt over en cm lang eller noe sånt, men at jeg føler livmoren på en måte. Som du sier, som en slags klump og liten tyngde nedi der.
Musemor med tre søte små Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2008 Takk jenter, men uansett om det bare er livmoren eller babyen jeg kjenne, så er det betryggende å kjenne at det er noe som skjer der nede ;-)
ifie Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Livmoren hovner jo opp ganske tidlig, og enda tidligere på de som har vært gravide før, etter hva jeg har skjønt, så det er nok ikke rart om den skulle merkes tidligere syns jeg! Men når det gjelder babyen som sparker syns jeg det er rart at ingen nevner de små "boblene" som det jo kjennes ut som!? Da jeg gikk gravid med gutten min, var det disse "boblene" som sprekker alle snakket om da de skulle forklare meg hva jeg skulle kjenne etter. Det var også akkurat det jeg kjente - i uke 16-17 En herlig følelse som jeg gleder meg masse til å kjenne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå