JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Hei dere! Jeg har en hormonspiral og har planer om å øke familien vår. Er det slik at det tar litt tid før man får en normal syklus når man fjærner denne. Etter p-pillebruk tar det jo for mange en stund før alle "hormonene" er ute av kroppen. Noen som har erfaring?
trebarnsmamma84 Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Legen sa til meg at eg kunne bli gravid med ein gang eg tok ut hormonspiralen!!!Så det er sikkert bare å køyre på=)hehe
1 høne i haneflokken-født Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 tok ut min spiral for 5 uker si og fikk da mensen 2 dager etter uttak, hadde ikm for 3 dager siden, men negativ test legen sa jeg kunne bare kjøre på med en gang
klar for 3? Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har også hørt at en kan bli gravid med en gang etterpå. Tok min ut for 6 uker siden snart. Etter det hadde jeg en liten blødning (varte to dager) som jeg trodde var mensen. Denne måneden var jeg 5 dager forsinket (jeg testet også negativt), men da mensen kom lignet det mer på vanlig mens. Satser på at jeg nå er i riktig rytme og at jeg får litt mer dreis på prøvingen denne pp. Lykke til
klar for 3? Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Fant forresten dette på lommelegen: "Der er vanlig at det etter å ha fjernet hormonspiral kan ta litt tid før slimhinnen i livmorhulen har bygget seg opp igjen. Hormonspiralen kan også hemme eggløsningene litt. Derfor kan det ta litt tid før hormonverdier og menstruasjonssyklus normaliseres etter at hormonspiral er fjernet. Du kan forvente å få menstruasjonen tilbake i løpet at noen måneder. Hvor lang tid det kan ta, er vanskelig å si." Står også at mensen bør være tilbake etter 2-3 mnd.
KristineH79 Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Hei! Jeg tok ut min spiral i oktober, fikk mens dagen etter men d var egentlig forventet. Så ble gravid nå i desember. Når jeg sluttet på p-pilla tok det 6 mnd før jeg ble gravid... Lykke til
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2008 Takk for alle svar - har akkurat bestilt meg time for å fjerne spialen - så får vi bruke gammeldags prevensjon til påske. kan være greit å ha sylusen på stell til vi skal starte "prøvingen" Tvitvi til dere alle - ei spennende tid i møte for dere alle
Ønsker1til <3 19.09.09 <3 Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Heg hadde hormonspiral. Fikk mens noen dager etterpå og hadde syklus på ca 28 dager i 2-3 mnd. Så begynte vi prøvinga for fullt. Ble gravid da på 5pp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå