Elletuppa Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Har ei i familien som hver år etter jul sender mel på hvor gavene er kjøpt for at de må byttes. Kan aldri huske at hun ikke har sendt den mel. Hadde den diskusjon i fjor og hun mener at barna ønsker seg kun gave kort slik at de kan kjøpe ting de selv vil ha. Så i år kjøpte jeg ikke klær, men div annet. Kjøper ikke gavekort, vil jo vise at jeg legger tid og tanker bak gavene pluss at de aldri er dyrt nok dersom hun får et beløp. Så fikk jeg mel hos eldste gutten, som takket for gaven og skrev at han likte den. Dette var i går, så i dag får jeg mel fra mora om at te må byttes te alle tre barna de likte ikke gaven. ( Likte den ene tingen ikke den andre) Svarte så at jeg hadde fått sms fra gutten om at han likte gaven, og at dersom hun ikke gjorde det kunne de ha de hos pappaen ( skilt) Da skrev ho at jeg var frekk. Ble forbanna, makan te tull hvert år. Svarte at jeg var lei av at aldri barna hennes likte gavene og at her i huset var barna opplært til å sette pris på det de får.... Ikke fått noe svar, burde vel ha spart med den siste.....
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Er ikke du som er stygg. Det er hun som er utakknemlig!
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Ja. Synes du kunne spart deg det siste.... Ingen vits i å bli ufin, selv om en er uenige i ting. Synes du ble ufin der, ved å si at de kunne ha det hos pappan. Flott at du lærer ungene verdien av å være fornøyde med det de får - det vil de ha bruk for:0) Likevel kan det jo være at hennes barn hadde nettopp dette fra før f.eks... En annen verdi som er viktig å lære ungene er ærlighet og åpenhet. Det er lov å si ifra, om en ikke liker noe. Dog på en skånsom måte...
Snupi27 Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 nei fy fader den skulle du ikke ha spart på nei! at det virkelig går an å være så frekk år etter år! jeg er oxo oppdratt til å sette pris på hva jeg får og det samme blir emilie. godt du sa fra til henne i år! ellers kan hun drite i julegaver neste år syns nå jeg..
*gruffalo* Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Syns godt at de kan høre det når de alltid klager på gavene! Hun kunne i alle fall sagt at de f.eks hadde det fra før hvis dette var tilfelle...ikke bare si det måtte byttes! Jeg hadde ei som i år spurte hva gaven vi ga til både henne og gutten kostet...for syns vi hadde gitt lite!!!!!!!!!! Da ble jeg sint. Makan til frekkhet!!!!!! Er sint enda bare jeg tenker på det! Og jeg har aldri hørt denne personen si takk for en gave...og at det var fint/kjekt o.l.
power puff Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 ikke ha dårlig samvittighet! jeg hadde gjordt det samme som deg.
Snuppa! Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Klager hun på gavene?? Herrefred, skjønner du kan ikke bare slutte å gi gaver heller da siden det er til ungene. Her setter vi pris på det vi får. Og liker vi det ikke takker vi og bukker og holder kjeft om at vi ikke likte den, makan til frekkhet på hu da.
<3 coccinelle Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Men kan du ikke bare spørre på forhånd hva de ønsker seg til jul da....? Jeg orker ikke kjøpe gaver til mine nevøer og nieser som de ikke trenger eller ønsker seg så jeg spør alltid etter ønskeliste. Syns det er unødvendig at ting skal ligge å slenge vhis det ikke blir brukt fordi de skal være takknemlige uansett hva de får. Er det ikke bedre å spørre hva de ønsker seg og så gi dem noe de trenger?
Elletuppa Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. desember 2008 bra at dere ville ha gjort det samme, er ikke likt meg å svare så krast så derfor ble æ litt usikker på at den var for drøy. Men kjenne enda at jeg blir irritert.... Vurdere droppe gavene den veien, er jo ikke noe vits
Elletuppa Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. desember 2008 Spørr hvert år, men får te svar gavekort og svin dyre ting( mora som svarer) Har jo barn på samme alder selv, har de med på handling og de liker tingene og sier at de kunne tenkt seg det men det hjelper ikke...
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 Skjønner godt at du er frustrert. Likevel synes jeg ikke det er rett å "hugge etter" hverandre pr sms... Er tilhenger av å huske at det enkle er ofte det beste;0) Hva om du tar dette opp med henne. Si at du synes det er synd at de alltid må ut på byttemarkedet, og at du har lyst til å kjøpe brukbare gaver, uten at det koster flesk. Si ifra om at du har lyst til å legge mange tanker bak, slik at gavekort ikke helt er din greie. Verre er det vel ikke?
<3 coccinelle Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 Merkelig oppførsel da ja.... Her var ungene storfornøyde. Fikk ting de hadde bruk for fordi vi gir hverandre beskjed om hva de ønsker seg. Og vi handler ikke for mer enn rundt en 200 lapp til hvert av søskenbarna. Vi har ganske mange nevøer og nieser å kjøpe til da. Syns også det er kjedelig med gavkort til jul, og spesielt hvis de er opptatt av at det skal være store summer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå