Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Blir direkte kvalm av striden i Israel/Palestina... Kan ikke fatte at et folk kan påberope seg retten for et landområde, fordi Gud har gitt dem det?? Hva om jeg påstod at naboen min måtte flytte, for "Gud har sagt at den tomta der faktisk er MIN"???? Kan ikke fatte dette...
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Ja, det er ufattelig. Staten Israel burde aldri blitt dannet på den måten, og jeg tror at det kommer til å være konflikter der i lang tid....
alvis Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Ja, jeg kan ikke fatte og begripe hva de holder på med. Blir kvalm!
Gjest -<<- Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Det er vel ikke så veldig utbredt i Israel heller å mene at de skal ha landet fordi gud har gitt dem det. Det er i hvert fall en grov forenkling av det som ligger bak okkupasjonen deres. At noen ekstremistiske nybyggere mener det, er så sin sak.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Bla,bla,bla,bla... Ja,det var sånn konflikten starta. Nå kan de pokker meg dele den forbanna skylda. Denne omgangen var det Hamas som begynte med rakettangrep og ikke ville fornye våpenhvilen. Dette er en ekstremversjon av trassalderen..*Hun begynte!! Bang bom kræsj *Ja,men det var bare fordi han "ettellerannet" Bang bom kræsj. Er lei hele konflikten jeg..
Mom2Two Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Det er jo ikke akkurat snakk om to "likeverdige" krigsmakter da, du sistnevnte her. Styrkemessig altså.
OsloMor Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Det forsvarer uansett ikke Israels bombing av sivile og f.eks. den massive bruken av klasebomber i Libanon i 2006.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Nei,det vet jeg. Men de bytter på å starte nye angrep. Krigen har vart såpass lenge at de som kriger nå er oppdratt til å hate den andre parten. Er spent på om de noen gang kan bli enige og tilgi hverandre for drapene.
Gjest nanny carrie Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Nå har de ikke akkurat vært guds utvalgte folk siden GT... siden de ikke adlød gud gikk ordet ut til alle... bare en liten korreksjon ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå