Nala82 Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 I dag kjente jeg noen veldig rare bevegelser i magen. Til vanlig kan jeg kjenne ei rompe og sparking oppe ved ribbeina, og en albue nede på venstre side. Men i dag rista nesten hele magen, og hadde noen skikkelige hopp i tillegg. Det kjentes ikke ut som spark, for det var lengre ned i magen. Begynte med en gang å tenke på at babyen hadde noen form for krampe der inne. Jeg blir bekymret med en gang noe er litt utenom det vanlige... Noen som har kjent noe lignende, eller har noe erfaring?
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Slik er det hoss meg også av og til, kjennes ut som om babyen har krampe. Det var en tråd/innlegg om dette før i uken, da svarte de fleste at det var bayen som tisset, da kan di riste litt
Itsrejk Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Jeg kjenner ei som var inne til flere undersøkelser i svangerskapet pga ristinger som kjentes som kramper el.l. De fant aldri ut hva det skyldtes, og da jenta ble født var hun frisk som en fisk, og har aldri hatt noen form for kramper etter fødsel. Var ingen grunn til bekymring der i gården i hvert fall. Men er du bekymret tar du det opp med lege, jordmor eller ringer Føden.
camillaen Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Min baby hikker veldig mye, d kjennes litt ut som kramper av å til..
Nala82 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2008 Var mye kraftigere "risting" og dunk enn hikke og disse små skjelvingene som mange kjenner (har kjent mye av dette). Så magen bevege seg fra utsida. (det var ikke spark) Skjer det igjen, kommer jeg kanskje til å kontakte føden/jordmor. Krysser fingrene for at det er normalt og at jenta i magen har det bare bra
Itsrejk Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Kan hun ha snudd seg da? Kjenner du sparkene på samme plass som før - nå i etterkant?
Nala82 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2008 Bevegelsene har vært "normale" igjen i kveld ja, med spark som før og albue nede på venstre side... Så tror ikke hun har snudd seg. Hikken kjennes også nederst i magen så hun ligger med hodet ned... Forstår ikke hva som kunne lage disse merkelige bevegelsene, men godt at det virker normalt igjen nå i allefall.
Itsrejk Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Høres jo ut som om hun har det fint da. Skjer det igjen og du blir urolig er det jo bare å ringe Føden og be om en sjekk. Når har du termin?
Nala82 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. desember 2008 Ja, får satse på at hun bare holdt på med litt voldsom morgengymnastikk Termin 16. februar. Nedtellingen er i gang
Itsrejk Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Da har hun vel bare god plass der inne ennå, tenker jeg. Men sånn generelt er det jo greiere å få ting sjekka hvis man blir urolig - så du kan jo høre med lege/jordmor/føden hvis det skjer igjen. Sannsynligvis blir du beroliget.
passilurken Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 knøttet mitt gjør dette hele tiden... spesielt på kvelden når jeg vil sove! jordmor mente at det kunne være at han snudde seg eller forsøkte å snu seg. hun sa det var veldig vanlig, men at det ikke alltid var like godt å vite hva det var. men det skulle ikke være farlig:)
Nala82 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. desember 2008 Godt å høre Det meste er sikkert veldig vanlig. Bare så dumt at man skal bekymre seg hele tiden. Skjønner i allefall godt at babyen har lyst til å snu litt på seg der inne. Hadde jeg skulle ha ligget så trangt, hadde jeg nok prøvd å skifte stilling jeg også
Hakkamella Skrevet 29. desember 2008 #13 Skrevet 29. desember 2008 Har opplevd disse ristingene også, men aldri tenkt over at det var noe som kunne være galt. Sikkert fordi det skjer titt og ofte. Kjennes ut som en kjempekraftig lemus som får hele meg til å hoppe omtrent. Pleier å roe seg når jeg begynner å stryke magen og snakke rolig til henne der inne. Sier; sådda, vennen, ta det rolig nå. Ikke nødvendig å romstere så masse!
Februar-glede!!! Skrevet 30. desember 2008 #14 Skrevet 30. desember 2008 eg har også opplevd disse ristingene av og til, syntes også det kjentes ut som babyen hadde krampe eller noe. men har slått meg til ro med at det sikkert er helt normalt, og det virker jo som flere av oss har kjent dette heldivis:-) skal ta det opp med jordmor neste uke for sikkerhets skyld. Det er sikkert en naturlig forklaring på det:-) Masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå